حجت الاسلام رئیسی:

تحقق شعار امسال ضروری است/ زنجیر‌ها باید از چرخ‌های تولید برداشته شود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت موضوع جهش تولید گفت: تحقق شعار امسال برای همه دستگاه‌ها و کشور ضروری است.
کد خبر: ۳۸۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ - 24March 2020
تحقق شعار امسال ضروری است/ زنجیر‌ها باید از چرخ‌های تولید برداشته شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در اولین نشست مسؤولان عالی قضایی کشور در سال جدید اظهار داشت: تحقق شعار امسال که همان جهش تولید است امری ضروری است و همه دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

وی افزود: نباید این شعار فقط در حد سخن بماند و باید در همه شئون کشور جایگاه خود را باز کند یعنی قانونگذاری ما مبتنی بر این شعار باشد اجرائیات و قضاوت‌های ما هم برای تحقق این شعار حرکت کنند.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: تحقق این شعار یک ضرورت جدی برای کشور است و این شعار یک اعلام یک نیاز برای کشور است که باید تمام ظرفیت‌ها در این مسیر صرف شود تا شعار تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: جهش تولید اگر آن گونه باشد که در زندگی مردم حس شود و ملموس باشد همانطور که رهبر انقلاب توقع داشتند و مردم احساس کنند شعار تحقق پیدا کرده است و زندگی شان شرایط متفاوت شده است آن موقع موفقیت حاصل شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: برای تحقق این شعار می‌طلبد همه دستگاه‌ها و بخش‌های کشور با یکدیگر هماهنگی و همکاری مضاعفی داشته باشند به نحوی که در زندگی مردم حالت ملموس به خود بگیرد و مردم حس کنند تغییری پیدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید چرخ‌های تولید به صورت جهشی فعال‌تر شوند و مقدمه این کار برداشتن زنجیر‌ها از چرخ‌های تولید در کشور. تولید نباید هیچ مانعی در سر راهش داشته باشد و هرگونه مسئله‌ای که نظام کسب و کار را دچار مشکل کند و تولید کننده را با مشکل مواجه کند باید از سر راه برداشته شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در کشور نقدینگی کم نداریم و افزایش نقدینگی داریم این نقدینگی باید با سیاست‌های درست به سمت تولید هدایت شود، زیرا در غیر این صورت مشکلات بزرگی ایجاد می‌کند و با هدایت نقدینگی به سمت تولید می‌توان چرخ‌های کشور را گرداند.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعدادی از ابر بدهکاران را پای میز محاکمه کشیدیم و یکی از اقدامات ما این بود که پیش از آنکه پای این‌ها به دادگاه برسد اموال و دارایی‌های این‌ها را گرفته و به بانک‌ها برگرداندیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: در سال ۹۸ چند نفر از بدهکاران پول‌های کلانشان به بانک‌ها، خزانه، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف برگردانده شد که این نکته مهمی است. بانک‌ها یادشان باشد که تسهیلات را باید به افرادی بدهند که تولید کننده هستند نه افراد دلال و واسطه.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار