رزمایش آمریکا و امارات، اقدامی تحریک‌آمیز بود

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اجرای مانور مشترک آمریکا و امارات را پیامی تحریک‌آمیز برای کشورهای منطقه خواند.
کد خبر: ۳۸۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ - 25March 2020

رزمایش آمریکا و امارات، اقدامی تحریک‌آمیز بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) گفت که برگزاری مانور مشترک آمریکا و امارات پیام تحریک‌آمیز جدیدی برای کشورهای منطقه‌ است.

علیوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» افزود که همزمان با برگزاری این مانور اخباری در رسانه‌های عربی حاشیه خلیج فارس درباره تلاش آمریکایی‌ها برای کودتای نظامی در عراق منتشر شد.

وی توضیح داد: قطعا آمریکا هرگز نمی‌تواند همانند کودتا در کشورهای آمریکای لاتین، دست به کودتاهای نظامی دیگری بزند و لذا به استراتژی جدید در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه مبنی بر اصل تحریک از طریق نیروها و بازوهای خود در منطقه روی آورده است.

علیوی همچنین افزود: مانور اخیر آمریکا و امارات پیام تحریک‌آمیز جدیدی به کشورهای منطقه است، این قبیل فعالیت‌ها پیام روشنی دارند و آن اجرای عملیات‌های تحریک‌آمیز برای سلطه بر کشورهای منطقه و تضعیف حکومت‌های آن است.

مانور نیروهای دریایی آمریکایی و نیروهای اماراتی در پایگاه «الحمرا» امارات دو روز پیش به پایان رسید. این مانور مشترک در حالی برگزار شد که دیگر مانورهای آمریکا در منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعلیق شده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، نیروهای شرکت‌کننده در این مانور تصرف یک برج مراقبت فرودگاه و یک پالایشگاه نفت و نیز عملیات تفتیش و جستجوی نیروهای دشمن در خیابان‌های تنگ و باریک را تمرین کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار