سرهنگ علایی:

وظیفه بسیج برقراری آرامش برای مقابله با کرونا است

فرمانده سپاه خوی گفت: بسیج در شرایط فعلی مقابله با کرونا وظیفه برقراری امنیت و ایجاد آرامش را در کشور بر عهده دارد.
کد خبر: ۳۸۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ - 27March 2020

وظیفه بسیج برقراری آرامش برای مقابله با کرونا است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ «محمدباقر اعلایی» فرمانده سپاه خوی، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط نیروهای بسیجی و سپاه این شهرستان در راستای پیشگیری از بیماری کرونا اظهار داشت: نیروهای بسیجی از زمان آغاز رزمایش دفاع بیولوژیکی در ششم فروردین با استقرار چادرهای سلامت در مراکز مهم سطح شهرستان و معابر ورودی خوی نسبت به گرفتن تست تب‌سنجی و غربالگری مردم اقدام کرده و در صورت وجود علایم کرونا این افراد را به مراکز درمانی معرفی می‌کنند.

وی افزود: اقدامات نیروهای بسیجی تنها محدود به این کار نمی‌شود بلکه آنها کارهای ضدعفونی و گندزدایی را نیز به همراه نیروهای شهرداری در معابر، کوچه‌ها، خیابان‌ها، روستا و حاشیه‌ شهرها انجام می‌دهند که برای ینجام این کار ۴۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین مورد استفاده قرار گرفته است.

فرمانده سپاه خوی ادامه داد: انجام ضدعفونی به صورت روزانه انجام شده و این اقدامات تا ریشه‌کنی این بیماری منحوس ادامه خواهد داشت و در این مسیر سپاه با همه توان و قدرت در کنار مردم خواهد بود و نیروهای بسیجی آمادگی دارند تا در هر حوزه‌ای که لازم باشد به مردم خدمت کند.

وی با بیان اینکه در طرح رزمایش دفاع بیولوژیک یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای بسیجی خوی مشارکت دارند، تصریح کرد: بسیج در این برهه از زمان وظیفه برقراری امنیت و ایجاد آرامش را در کشور بر عهده دارد.

سرهنگ علایی با اشاره به حمایت از خانواده‌هایی که به دلیل تعطیلی کسب و کارشان در پی شیوع کرونا متحمل ضرر شده‌اند، تصریح کرد: شناسایی این خانواد‌ه‌ها توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج انجام و سپس بسته‌های معیشتی از سوی سازمان بسیج مستضعفین در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم در این شرایط خاطرنشان کرد: در این راستا نیز نیروهای بسیجی وارد عمل شده و با طراحی بنرها و تولید محتوا در فضای مجازی سعی کرده‌اند اطلاعات لازم در ارتباط با نحوه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را در اختیار مردم قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار