شیوع ویروس در ناو آمریکایی، عبور مبتلایان جهان از ۶۰۰ هزار نفر

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور‌های مختلف، ده‌ها سرباز آمریکایی در یکی از ناو‌های هواپیمابر ارتش این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۳۸۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ - 28March 2020

شیوع ویروس در ناو آمریکایی، عبور مبتلایان جهان از ۶۰۰ هزار نفربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان، ده‌ها سرباز آمریکایی در ناو هواپیمابر راهبردی «تئودور روزولت» به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، این ناو هواپیمابر که یکی از ۱۱ ناو نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با چین و ایران است، احتمالاً به مدت چند روز در «گوام» پهلو می‌گیرد تا بیش از ۵۰۰۰ خدمه آن مورد تست ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرند.

دیگر ناو‌های نیروی دریایی آمریکایی نیز در معرض شیوع ویروس کرونا قرار دارند، زیرا اصول فاصله‌گیری فردی در آن‌ها قابل اجرا نیست و بخش‌های مختلف آن‌ها از جمله سالن‌های غذاخوری در ساعات مختلف روز مملو از سربازان و مافوق‌های آن‌ها هستند.

گرچه نیروی دریایی آمریکا بخش قابل توجهی از ارتش این کشور را شامل نمی‌شود، حدود یک سوم مبتلایان به ویروس کرونا در میان نیرو‌های آمریکایی را در بر می‌گیرد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا با عبور از مرز ۱۰۰ هزار نفر، رتبه اول را در میان کشور‌های جهان را به خود اختصاص داده است که ۱۷۰۰ نفر از آنان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، روز شنبه تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۶۰۰ هزار نفر گذشته و شمار قربانیان این بیماری نیز به بیش از ۲۷ هزار نفر رسیده است.

همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به ۹۰۲ نفر رسیده است که از این تعداد، ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر این، در سریلانکا ۱۰۶ نفر، در مالدیو ۱۴ نفر، در نپال ۴ نفر و در بوتان نیز ۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق آمار رسمی، در کشور بنگلادش ۴۸ مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده که از این بین ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در پاکستان نیز شمار مبتلایان به ۱۴۰۸ نفر رسیده است که ۱۱ نفر از آن‌ها فوت کرده‌اند.

ژاپن نیز روز شنبه با گزارش بیش از ۵۰ مورد ابتلای جدید، بالاترین میزان ابتلای روزانه به کووید-۱۹ را تجربه کرد. این در حالی است که علی‌رغم درخواست مسئولان از مردم برای رعایت قرنطینه خانگی، بسیاری از شهروندان در مکان‌های تفریحی از جمله جشن شکوفه‌های گیلاس شرکت کرده‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن به بیش از ۱۴۰۰ نفر رسیده است و ۴۷ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دولت فیلیپین روز شنبه اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۰۷۵ نفر و تعداد قربانیان این بیماری به ۶۸ نفر رسیده است.

از سوی دیگر شمار مبتلایان به این ویروس در روسیه تا کنون به ۱۲۶۴ نفر رسیده است که از میان آن‌ها ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت کویت نیز روز شنبه اعلام کرد تعدا مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۳۵ نفر رسیده است که از این بین، ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار