مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تمسک به فرهنگ دفاع مقدس جامعه را در برابر تهدیدات بیمه خواهد کرد

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: برای مقابله با ویروس کرونا، باید به مدل زندگی در دوران دفاع مقدس تمسک بجوییم و ویژگی‌های آن دوران را در زندگی فردی اجرایی کنیم.
کد خبر: ۳۸۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۰ - 29March 2020

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: ویروس کرونا در اکثر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده و در ایران اسلامی نیز علیرغم تلاش‌هایی که توسط کادر درمانی و عموم دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته اما عده‌ای از هموطنانمان به این ویروس مبتلا شدند که متاسفانه تعدادی از آنها جانباختند.

وی در ادامه به شباهت‌های شرایط کنونی کشور با دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با پشتیبانی سردمداران نظام سلطه، صدام جنگ نابرابری را علیه مردم ایران اسلامی آغاز کرد و در این جنگ جنایات زیادی را مرتکب شد. یکی از این جنایات استفاده از بمب‌های شیمیایی علیه رزمندگان اسلام بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در آن زمان مردم غیور ایران اسلامی یکپارچه گوش به فرمان امام خمینی (ره) و فرماندهان، در برابر تهاجم بی رحمانه دشمن ایستادگی و مقاومت کردند. امت همیشه در صحنه کشورمان در آن مقطع تاریخی تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کردند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: در آن دوران در کنار تلاش‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، خلاقیت‌ها و ابداعات به میدان آمد و امت حزب‌الله به عنوان ید واحد در برابر یورش ناجوانمردانه دشمن مقاومت کردند و باعث شکست ارتش بعث عراق شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: وضعیت کنونی جامعه در مقابله با ویروس کرونا ایجاب می‌کند تا دوباره به مدل زندگی در دوران دفاع مقدس تمسک بجوییم و خود را به ویژگی‌های آن دوران بیشتر نزدیک کنیم.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه قرائنی وجود دارد که ویروس کرونا به عنوان جنگی بیولوژیک از سوی شیطان بزرگ به بشریت تحمیل شده، ابراز داشت: برای مقابله با این ویروس باید آحاد جامعه آرایش بگیرند و با ویروس کرونا مبارزه کنند. این مبارزه باید خانه به خانه صورت بگیرد. توصیه کادر درمانی برای ماندن در خانه و صیانت از خود، در همین راستا است.

وی در ادامه با توصیه به قناعت در استفاده از مایحتاج زندگی و اقلام بهداشتی بیان داشت: شرایط امروز کشور اقتضا می‌کند همچون دفاع مقدس داشته‌های خود را انفاق کنیم و با صرفه‌جویی، کمبودها را تحمل کرده و در سایه ابتکارات، توصیه‌های پزشکی را اجرایی کنیم.

یوسفعلی‌زاده در ادامه نقش بسیج و گروه‌های جهادی را در مقابله با ویروس کرونا مهم دانست و افزود: اقدامات صورت گرفته از سوی پیشکسوتان دفاع مقدس، بسیجیان، گروه‌های جهادی و ایثارگران گمنام حوزه بهداشت و درمان در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس در سطح استان، بیانگر آن است که حرکت جامعه به سمت همراهی و همکاری بوده و فضای جامعه، فضای مساعدت و مشارکت همگانی است که بسیار ارزشمند است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: از آحاد جامعه درخواست می‌کنم با عمل به توصیه‌های پزشکی در رفع این مشکل و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا همراهی و مشارکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار