رئیس رسته آموزش و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد؛

تشخیص دقیق افراد مبتلا به کرونا در ۳ ساعت/ توانایی صادرات کیت تشخیص ویروس کرونا به سایر کشورها

دریادار امیری با اشاره به اینکه با تولید انبوه این محصول نیاز نیروهای مسلح و بخش کشوری مرتفع خواهد شد، گفت: در صورت اعلام نیاز دیگر کشورها، قابلیت صادرات کیت تشخیص ویروس کرونا به سایر کشورها نیز وجود دارد.
کد خبر: ۳۸۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ - 30March 2020

توانایی صادرات کیت تشخیص ویروس کرونا به سایر کشورها/ تشخیص دقیق افراد مبتلا ظرف ۳ ساعبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دریادار دوم ستاد فرهاد امیری رئیس رسته آموزش و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از کیت تشخیص ویروس کرونا که ظهر امروز (دوشنبه) در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: در اوایل اسفند سال گذشته وزارت دفاع اعلام کرد که به فناوری ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا دست یافته است و امروز نیز این مجموعه مفتخر است تا با تکیه بر دانش بومی، نسل د‌وم کیت تشخیص ویروس کرونا را که به تولید انبوه رسیده را رونمایی کند.

رئیس رسته آموزش و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه با تولید انبوه این محصول نیاز نیروهای مسلح و بخش کشوری مرتفع خواهد شد، افزود: در صورت اعلام نیاز دیگر کشورها، قابلیت صادرات کیت تشخیص ویروس کرونا به سایر کشورها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این کیت های تشخیص بیماری کرونا دارای سه مشخصه اصلی هستند، گفت: این کیت های تشخیصی، ساخت متخصصان داخلی و مبتنی بر دانش بومی اند، لذا امکان تولید آن با سرعت فزاینده وجود دارد.

دریادار دوم امیری تصریح کرد: کیت تشخیص ویروس کرونا دقیقا مطابق با پر‌وتکل های اعلامی از سوی وزارت بهداشت ساخته شده و همچنین تاییدات لازم را از سوی مراجع رسمی اخذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از این کیت ها می توان ظرف سه ساعت سلامت افراد مشکوک را مورد ارزیابی قرار داد، گفت: نسل دوم کیت تشخیص ویروس کرونا از دقت و صحت قابل توجهی در تشخیص برخوردار است و با اطمینان کامل قادر به تشخیص افراد مبتلا می باشد.

دریادار دوم امیری در پایان خاطرنشان کرد: این گام در راستای اجرای دستور فرماندهی معظم کل قوا خطاب به نیروهای مسلح و در راستای کمک رسانی به رفع بحران کرونا در کشور و همچنین آمادگی هر چه بیشتر نیروهای مسلح در ارتقای قابلیت های دفاع زیستی برداشته شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار