فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب:

فرهنگ و تجربه حاصل از دوران دفاع مقدس در بحران‌ها، یک نعمت است

سردار احمد خادم سیدالشهداء در پایان بهره بردن از فرهنگ و تجربه حاصل از دوران دفاع مقدس را یک نعمت دانست و گفت: در زمان جنگ و بواسطه چندین حمله شیمیایی رژیم بعث عراق، آمادگی‌ها برای مقابله و مبارزه با جنگ‌های بیولوژیکی و اینچنینی در نیرو‌های مسلح و به خصوص در سپاه بوجود آمد.
کد خبر: ۳۸۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲ - 31March 2020

فرهنگ و تجربه حاصل از دوران دفاع مقدس در بحران ها، یک نعمت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از اهواز، سردار سرتیپ پاسدار «احمدخادم سیدالشهدا» فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های خوزستان با اشاره به آخرین اقدامات این قرارگاه در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور ابتدا یک بخش «آی سی یو» با هفت تخت ویژه در بیمارستان شهید بقایی اهواز افتتاح شد و در ادامه بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ تیم درمانی نیز در اختیار اورژانس اهواز قرار گرفت.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا در شهر اهواز غربالگری و شناسایی بیماران آغاز شد و در صورت مشکوک بودن افراد به بیماری کرونا بیمار به بیمارستان رازی اعزام و تحت مراقبت قرار می‌گرفت.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب بیان کرد: در شهر شیبان یک نقاهتگاه ۶۰ تختخوابه راه اندازی کردیم تا در صورت ابتلاء زندانیان به این بیماری، به این نقاهتگاه منتقل شوند.

وی با اشاره به رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت بیان کرد: با اجرای این رزمایش بیش از یکصد منطقه از شهر اهواز ضدعفونی شد و نیز همزمان در شهرهای دزفول، شوش، شوشتر ، اندیمشک ، آبادان و دیگر شهرها عملیات گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری اجرا شد.

سردار خادم سیدالشهداء با بیان اینکه تاکنون ۱۷ میلیون متر مکعب از اماکن و معابر چهار استان ضدعفونی شده است ادامه داد: رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت در استان های قم، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برگزار شد که بیش از ۱۷ میلیون مترمکعب از اماکن و معابر ضدعفونی شدند و همچنان این عملیات ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب خاطر نشان کرد: همکاری مردم با مسئولان و نیروهای مسلح مستقر در ورودی شهرها و نیز خارج نشدن از خانه ها می‌تواند این زنجیره انتقال و شیوع ویروس را از بین ببرد و نیز با راه اندازی پیک موتوری و ارسال مایحتاج مردم به درب منازل جهت جلوگیری از تردد در شهر می توان بر این ویروس کرونا غلبه کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: از مردم می خواهیم که در سیزده فروردین در خانه بمانند و اجازه ندهند که زنجیره انتقال این ویروس به حالت اضطراری برسد.

سردار خادم سیدالشهداء در پایان بهره بردن از فرهنگ و تجربه حاصل از دوران دفاع مقدس را یک نعمت دانست و گفت: در زمان جنگ و بواسطه چندین حمله شیمیایی رژیم بعث عراق، آمادگی ها برای مقابله و مبارزه با جنگ های بیولوژیکی و اینچنینی در نیروهای مسلح و به خصوص در سپاه بوجود آمد و همین امر باعث شد که نیروهای ما با آمادگی نسبی خوبی وارد عمل شدند.

در پایان این نشست خبری از رسانه های استان در حوزه اطلاع رسانی فعالیت های قرارگاه کربلا و آگاهی بخشی به مردم در خصوص بحران اخیر از جمله «خبرگزاری دفاع مقدس خوزستان» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها