به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، «حجتالاسلام مجید باباخانی»، مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتوگویی اظهار داشت: این سازمان از سوم اسفندماه، شورای مبارزه با ویروس کرونا را تشکیل داد که یکی از طرحهای مصوب شده در آن، ایجاد پویش «به توان ما» برای خدمترسانی در حوزههای مورد نیاز کشور بود.
مشارکت گسترده هیأتهای مذهبی در پویش «به توان ما»
وی افزود: در این پویش تلاش کردیم با توجه به تعطیلی جلسات مذهبی در هیأتها و همچنین مراسمهایی مشابه اعتکاف در مساجد، هزینههای پیشبینیشده برای آنها را به سمت رفع نیازهای کشور در زمینه تأمین کالاهای بهداشتی و مایحتاج محرومین سوق دهیم که در این راستا شورای هیأتهای مذهبی کشور، استانها و شهرستانها، هیأتهای رزمندگان اسلام و مجموعههای فرهنگی بسیاری پای کار آمدند و در قالب یک برنامه تلویزیونی نیز دو هفته در شبکه سوم سیما به ترویج این پویش پرداختیم.
کمک ۱۷ میلیاردی هیأتیها برای مبارزه با کرونا
باباخانی گفت: تا روز نهم فروردینماه در قالب این پویش، اقلام مختلف اعم از بهداشتی؛ شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی و اقلام غذایی مجموعاً به ارزش ۱۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به دست مردم رسید که برای این امر ۶ هزار و ۹۶۲ تشکل فرهنگی و هیأت مذهبی مشارکت داشتند.
بیش از ۱۶۰ هزار هیأتی پای کار خدمترسانی به مردم
مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در این بازه زمانی ۶۳۴ موکب سلامت برای خدمترسانی به مردم از سوی هیأتهای مذهبی برپا شد و ۱۶۰ هزار و ۴۹۷ نفر که عموماً از هیأتیهای کشور بودند نیز در بخش عملیاتی این پویش خدمت رسانی کردند که به فرموده مقام معظم رهبری یک مانور بزرگی بود و کرونا را به یک فرصت برای کشور ما تبدیل کرد.
وی افزود: در ایران اسلامی برخلاف کشورهای دیگر مردم به داد یکدیگر رسیدند و منتظر تلاشهای دولتی نماندند و اگر سیاستهای کلان نیز دچار نقایصی بود، مردم و به ویژه هیأتهای مذهبی با کمکهای خود این نقایص را برطرف کردند.
باباخانی گفت: آمار مبتلایان به این بیماری شاید در ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر باشد اما همدلی مردم با روحیه امام حسینی و اهل بیتی(ع) اجازه نداد تا کشور ما مشابه آن کشورها، دچار مشکلات فراوان شوند.
فاز دوم پویش «به توان ما» در حوزه فرهنگی اجرایی میشود
مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه فاز دوم پویش «به توان ما» در حوزه فعالیتهای فرهنگی اجرایی شد، تصریح کرد: از حدود ۲۰ اسفندماه با توجه به استقبال خوب مردم در فاز اول این پویش، در حوزه فرهنگی نیز کمیتههایی برای غنی کردن اوقات فراغت مردم با مشارکت ۵۰ مجموعه فرهنگی، فعالیت خود را آغاز کردند که در گام اول پویش «با هم حالمون خوبه» در پنج فاز طراحی شد که اخیراً نیز تبلیغات آن در رسانه ملی منتشر شد تا در پی آن هیأتیها به عموم مردم با هر سلیقهای برای غنی کردن اوقات فراغت، پیشنهاداتی را ارائه میکنند.
وی ادامه داد: این پیشنهادها برای سلیقههای مختلف شامل کار خانوادگی، کتاب، ارتباط با خدا، برنامهریزی و... است و این طرح تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت و در این ماه متناسب با ایام، تغییر خواهد کرد.
استغاثه سراسری در شب نیمه شعبان به امام زمان(عج)
باباخانی دومین گام فرهنگی در این طرح را توجه به معنویت و توسل به خدا و اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: براین اساس در شب سال تحویل که مصادف با شهادت امام موسی کاظم باب الحوائج (ع) بود، استغاثه به باب الحوائج را به عنوان یک پوشش سراسری با کار مشترک آستانها و نهادهای فرهنگی برگزار کردیم و بنا داریم در شب نیمه شعبان امسال نیز استغاثه سراسری به حضرت مهدی (عج) را با عنوان «ادرکنی، مرا دریاب» برگزار کنیم.
مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این کمپین به صورت بینالمللی برگزار خواهد شد و ۲۵ کشور در ۴ قاره شامل عراق، لبنان، پاکستان، اندونزی، مالزی، انگلیس، آلمان، فرانسه، نیجریه، مصر، آمریکا و ... نیز در آن مشارکت خواهند کرد و در داخل کشور کار توسط آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، هیأت رزمندگان اسلام و حوزه علمیه به همراه سازمان تبلیغات برگزار خواهد شد که بناست چهارشنبه ۲۰ فروردینماه از ساعت ۲۰ به صورت زنده در مسجد جمکران دعای فرج قرائت شود و هم نوای با آن، مردم در ایران و این کشورهای اعلام شده، استغاثه به امام زمان (عج) انجام خواهند داد زیرا امروز یک درد مشترک برای تمام جهان ایجاد شده است، انشاءالله دادرس مشترک نیز به کمک ما خواهد آمد.
منبع: فارس
انتهای پیام/ 900