منبع عراقی:

نام وزرای پیشنهادی فردا به پارلمان تحویل داده می‌شود

وبگاه خبری شبکه «السومریه» در خبری به نقل از یک منبع نزدیک به دولت اعلام کرد که فردا نام وزرای پیشنهادی به پارلمان عراق تحویل داده می‌شود.
کد خبر: ۳۹۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ - 03April 2020

نام وزرای پیشنهادی فردا به پارلمان تحویل داده می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وبگاه خبری شبکه «السومریه» لحظاتی پیش به نقل از یک منبع که وی را «نزدیک» به اعضای دولت خواند گزارش کرد که فردا نام وزرای پیشنهادی به پارلمان عراق تحویل داده خواهد شد.

این منبع گفت که «عدنان الزرفی» از پارلمان عراق برای برگزاری جلسه رسمی و به رأی گذاشتن وزرای پیشنهادی درخواست خواهد کرد که یک روز را در هفته آتی به این جلسه اختصاص دهد.

عراق از یکم اکتبر (نهم مهر ماه) در شرایط نا آرامی به سر می‌برد و معترضان عراقی در شهر‌های عمدتا شیعه‌نشین خواستار مبارزه با فساد و رفع ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی شده‌اند. اعتراضات که به علت برگزاری راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) به مدت دو هفته تعلیق شده بود از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) از سر گرفته شده و کماکان ادامه دارد. در بسیاری از نقاط، با دخالت برخی طرف‌های خارجی از جمله آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اعتراضات رنگ و بوی خشونت به خود گرفته و به آشوب بدل شده است.

به دنبال این اعتراضات، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر پیشین عراق درخواست استعفای خود را به پارلمان عراق ارائه کرد پارلمان عراق نیز درخواست وی را پذیرفت.

پس از عبدالمهدی، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق «محمد توفیق علاوی» را مامور تشکیل کابینه عراق کرد. محمد توفیق علاوی نیز شامگاه یکشنبه (یازدهم اسفند ماه) پس از به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای پارلمان در نشست آن روز برای رای اعتماد به کابینه وی، در پیامی مکتوب به برهم صالح رئیس جمهور عراق انصراف خود را از تشکیل کابینه اعلام کرد و صالح هم به دنبال آن اعلام کرد که طی ۱۵ روز و بر اساس بند ۷۵ قانون اساسی گزینه دیگری را برای تشکیل کابینه معرفی خواهد کرد.

پس از محمد توفیق علاوی رئیس‌جمهور عراق رسما «عدنان الزرفی» استاندار پیشین نجف اشرف و دبیرکل حزب «الوفاءالعراقیه» را مامور تشکیل کابینه کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار