عصائب اهل‌الحق:

آمریکا در حال تدارک برای حضور طولانی‌مدت در عراق است

عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل‌الحق عراق ضمن اشاره به فشارهای آمریکا در مأمور شدن «عدنان الزرفی» به تشکیل کابینه، گفت: تحرکات اخیر آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در حال استقرار مجدد و نه ترک عراق است.
کد خبر: ۳۹۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ - 05April 2020

آمریکا در حال تدارک برای حضور طولانی‌مدت در عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل‌الحق عراق اعلام کرد که تحرکات فعلی آمریکا در عراق با هدف استقرار مجدد و نه ترک عراق صورت می‌گیرد.

وی در گفت‌وگویی با شبکه لبنانی «المیادین» گفت: آمریکا برای حضور طولانی مدت در عراق برنامه‌ریزی می‌کند.

السعدی مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را تاریخی خواند و افزود: این طرح به دلیل کثرت جنایت‌های آمریکا اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: چگونه می‌تواند میان خروج نیرو‌های آمریکایی و استقرار سامانه پاتریوت در عراق رابطه برقرار کرد؟

«گابریل سوما» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه هفته گذشته رسیدن سامانه دفاع موشکی پاتریوت به پایگاه‌های آمریکا در عراق را تایید کرد و از قصد آمریکا برای انجام یک عملیات هوایی علیه مواضعی نظامی در عراق گفت.

السعدی سپس اعلام کرد: دولت فعلی آمریکا به صراحت اعلام کرده که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پشت پرده به وجود آمدن گروهک داعش بوده است؛ ملت عراق همواره حضور اشغالگران در خاک خود را رد کرده‌اند و با حضور نیرو‌های آمریکایی و جنایات آن‌ها نیز مخالفند.

وی درباره روند تشکیل دولت در عراق به المیادین گفت: مداخله آشکار و صریح آمریکا در روند سیاسی مشاهده می‌شود و فشار‌هایی درباره مأمور شدن عدنان الزرفی برای تشکیل دولت وجود دارد؛ دخالت آمریکا در مسأله مأمور شدن الزرفی کاملا آشکار و فشار‌های آمریکایی بر رئیس‌جمهور عراق و برخی نمایندگان برای تشکیل دولت قابل مشاهده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل‌الحق در ادامه کسب رأی اعتماد توسط الزرفی را بعید دانست و پرسید: آیا وی نماینده اراده مردمی، مرجعیت و طیف‌های شیعه در عراق است؟

السعدی ضمن اعلام اینکه الزرفی تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را کاملا نادیده گرفته، افزود: ما فرصت زیادی به دیپلماسی عراقی دادیم تا به نقش خود عمل کند، اما نیرو‌های آمریکایی به جنایات خود ادامه می‌دهند.

گروه‌های شیعی عراق تاکنون بر سر نام نامزد نخست‌وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو «برهم صالح» رئیس جمهور عراق ۲۷ اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد.

الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار