عرفانی با ابراز نگرانی از ترافیک خیابان‌ها در شرایط کنونی؛

مردم نسبت به سلامت خود و دیگران سهل انگاری نکنند

رئیس اداره مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از ترافیک در خیابان‌ها و جاده‌ها گفت: اگر هموطنان تا این اندازه نسبت به سلامت خود و دیگران سهل انگاری کنند قطعاً دوباره دچار آسیب خواهیم شد.
کد خبر: ۳۹۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ - 05April 2020

مردم نسبت به سلامت خود و دیگران سهل انگاری نکنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر «حسین عرفانی» رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با موضوع آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار داشت: بیماری کرونا یک بیماری نوپدید با میزان سرایت نسبتاً بالایی است که اگر عزم ملی اعمال نشود می‌تواند تبعات غیرقابل جبرانی در حوزه سلامت و بلکه در کل ارکان جامعه داشته باشد.

وی در رابطه با عوامل موثر بر میزان سرایت این بیماری گفت: در دوره واگیری این بیماری نمی‌توان کاری کرد و افراد مبتلا حدود چهار هفته می‌توانند بیماری را به دیگران انتقال دهند، اما با کاهش میزان مواجهات اجتماعی افراد از طریق فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی می‌توان انتشار این بیماری را کنترل کرد.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از ترافیک روز گذشته در معابر و خیابان‌ها و جاده‌های کشور اظهار کرد: اگر قرار باشد هموطنان تا این اندازه نسبت به سلامت خود و دیگران سهل انگاری کنند قطعاً دوباره دچار آسیب خواهیم شد و زحمات گذشته به هدر خواهد رفت.

عرفانی متذکر شد: اگر امکان فاصله گذاری اجتماعی مثلاً در اتوبوس برای ما فراهم نباشد باید از ماسک استفاده کنیم و اگر احساس کسالت و سرماخوردگی داریم آن را جدی بگیریم و از خانه بیرون نرویم چراکه ممکن است این علائم در ما خفیف باشد، اما با انتقال به دیگران موجب بیماری سخت و حتی مرگ افراد شویم.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت شرایط جدید را فرصتی برای تبدیل رفتار‌های بهداشتی به یک عادت دانست و گفت: البته ما نباید در انجام رفتار‌های بهداشتی افراط کنیم و وسواس به خرج دهیم، اما برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران باید مراقبت‌های بهداشتی را تا حد مناسبی انجام دهیم.

این مقام مسئول معتقد است که با حفظ مسائل بهداشتی و جلوگیری از سرایت این بیماری می‌توان به گونه‌ای رفتار کرد که کشورمان به تعطیلی کشیده نشود.

عرفانی افزود: کشور باید با حفط شرایط بهداشتی در حوزه اجتماعی و اقتصادی و خدماتی به فعالیت‌های خود ادامه دهد که البته این نیازمند هماهنگی بین بخشی دستگاه‌ها و مشارکت مردم است.

منبع: رادیو گفت‎وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار