به یاد سردار شهید علیرضا ناهیدی

دلباخته‌ای که با شلوار وصله دار خار چشم دشمن بود

در جبهه او را از روى لباس‌های رنگ و رو رفته‌اش مى‌شناختند. طى سه سالى که در جبهه بود، یک دست لباس بیشتر نگرفت. مرتب آن را مى‌شست و وصله مى‌کرد و مى‌پوشید. در سرماى سخت مریوان، نه پوتین درست حسابی داشت نه پالتو، گاهى جوراب هم نمى‌پوشید. همیشه شلوار وصله‌دار تنش بود.
کد خبر: ۳۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ - 12April 2015

دلباخته‌ای که با شلوار وصله دار خار چشم دشمن بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، هر گاه میگفتند علیرضا چرا از تدارکات شلوار نو نمیگیری. میخندید و میگفت: «یک شلوار هم که از بیت المال کم نشود، خودش یک شلوار است.» به خاطر همین کارهایش بود که سردار شهید حاج ابراهیم همت گفته: «... علیرضا بیش از سه سال در جبهه بود. در این سه سال با یک دست لباس بود. همان را مى شست و مى پوشید. یک جفت کفش [کتانى] هم داشت که کف آن ساییده شده بود. یک ریال حقوق دریافت نکرد. پولى را هم که پدر و مادرش به او مىدادند با بچهها مىگذاشتند روى هم تا یک قبضه خمپاره براى توپخانه بخرند. انسان بسیار عجیبى بود و واقعاً نور ایمان بود. خدا گواه است این بچه حزب اللهى یکى از مفاخر اسلام است.»

***

سردار شهید علیرضا ناهیدى اول اسفند ۱۳۳۹ در محله نارمک تهران متولد شد. دوران ابتدایى را در دبستان دانش پرور گذراند و پس از ادامه تحصیل در مدرسه راهنمایى فجر و دبیرستان خوارزمى در خرداد سال ۵۹ موفق به اخذ دیپلم در رشته ریاضى فیزیک شد. همزمان با اوج گیرى نهضت انقلاب اسلامى در تظاهرات و فعالیتهاى مردمى شرکت کرد. پس از پیروى انقلاب در مسجد اباعبدالله الحسین(ع) به فعالیت پرداخت و سپس براى مقابله با توطئه شوم دشمنان انقلاب به کردستان (مریوان) عازم شد. در آذرماه ۵۹ به دستور حاج احمد متوسلیان، گردان ادوات ذوالفقار را راه اندازى کرد. سپس در ۱۸ اسفند ۶۰ طى حکمى از سوى فرمانده تیپ ۲۷ محمدرسول الله(ص) رسماً به فرماندهى یگان توپخانه و ادوات ذوالفقار منصوب شد و با استفاده از توپ هاى غنیمت گرفته شده از سپاه چهارم عراق، واحد توپخانه سپاه را راه اندازى کرد. در طول ۲۹ ماه خدمت در جبهه فقط سه نوبت از مرخصى استفاده کرد و سرانجام در هنگام شناسایى منطقه در عملیات والفجر مقدماتى در اول اسفندماه ۶۱ در بیست و دومین سالگرد تولدش جاودانه شد و پر کشید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار