استاد دانشگاه:

دروغ بودن ادعا‌های بشردوستانه آمریکا، با شیوع کرونا بیش از پیش فاش شد

«رضا سیمبر» گفت: یکی از مسائلی که در پی کرونا بیش از پیش فاش شد، دروغ بودن سیاست‌های بشردوستانه غربی‌ها و تامین منافع مردم است که نمونه بارز آن استمرار تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران است که در بدترین شرایط آن را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۳۹۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ - 07April 2020

دروغ بودن ادعا‌های بشردوستان آمریکا، با شیوع کرونا بیش از پیش فاش شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر «رضا سیمبر» استاد دانشگاه در خصوص جهان پس از کرونا با تصریح بر اینکه کرونا نشان داد نظم هژمونیک و قدرت طلبانه‌ای که نظام سرمایه داری برای بقای نظام خود به دنبال آن است، دچار خدشه و نقص جدی شده است، اظهار داشت: کشور‌های غربی سیاست‌های واحدی یکسانی ندارند و در حال حاضر شاهد نظم فروپاشیده شده ناشی از کرونا و همچنین نارضایتی مردم هستیم.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در پی کرونا بیش از پیش فاش شد، دروغ بودن سیاست‌های بشردوستانه غربی‌ها و تامین منافع مردم است که نمونه بارز آن استمرار تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران است که در بدترین شرایط آن را دنبال می‌کنند.

این استاد دانشگاه از تفکیک منافع داخلی کشور‌های غربی از منافع جهانی در پی شیوع کرونا گفت و اظهار کرد: امروز شاهد نارضایتی مردم آمریکا و دیگر کشور‌های غربی هستیم و امکانات لازم برای پاسخگویی به نیازهایشان را ندارند و دلیل آن این است که منافع اقتصادی کاپیتالیستی بر منافع عام مردم ترجیح داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر در نظام سرمایه داری برخی از کشور‌های بزرگ مانند آمریکا و انگلستان اعتقادی به دولت رفاه ندارند و اندیشه‌های نولیبرالیستی در طی سال‌ها به صورت نظام‌مند بودجه مسکن، آموزش و مسکن را کاهش دهند و هنگامی که بحرانی مانند کرونا رخ می‌دهد، بدنه مشکل دار این نظام‌ها خودش را بیشتر نشان می‌دهد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار