یاداشت/ عصمت دهقانی

مهدویت از اصیل ترین اعتقادات مسلمانان است

مهدویت از اصیل ترین اعتقادات مسلمانان و عقیده مشترک بین همه مذاهب اسلامی است. ترویج و تبیین صحیح این باور دینی و جلوگیری از به انحراف کشیدن آن، رسالت مدرسین علوم دینی، علمای مراکز فرهنگی و رسانه‌های اسلامی است.
کد خبر: ۳۹۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ - 09April 2020

مهدویت از اصیل ترین اعتقادات مسلمانان است

گروه استان‌های دفاع‌پرس-عصمت دهقانی؛ ماه شعبان که به نیمه می‌رسد عطر و بوی مهدوی در همه جای سرزمین‌مان به مشام می‌رسد. صاحب‌دلان و بی‌قراران دیدار یار، کوچه‌ها را آذین می‌بندند، میادین را ریسه می‌کشند و خیابان‌ها  را چراغانی  می‌کنند و خیل جمعیت از سراسر ایران اسلامی به قم  و جمکران سرازیر می‌شود  اما امسال به دلیل شیوع  بیماری «کرونا» جشن‌ها در خانه و در کنار خانواده بر گزار شد. امروز بغضی سنگین راه گلویم را بست و معنای «الهی عظم البلا» بیشتر از همیشه در وجودم رخنه کرد. چرا که در طول دوران انقلاب جشن نیمه شعبان فقط یکبار آنهم سال ۵۷ به دلیل کشتار مردم توسط رژیم پهلویی تعطیل شده بود.

  و اما نیمه شعبان، شروع یک انقلاب به امید پیاده شدن عدالت در آینده با ظهور امام زمان (عج) می‌باشد، چه امیدی زیباتر از رهایی، رهایی از تیرگی‌های درون و دسیسه‌های بیرون، رهایی از فساد و تباهی، رهایی از حساد،ت غرور و نخوت، رهایی از تمام بدی‌هایی که راه رشد را می‌بندد.

اعتقاد به منجی آخرالزمان در همه ادیان  وجود دارد و مهدویت از اصیل‌ترین اعتقادات مسلمانان و عقیده مشترک بین همه مذاهب اسلامی است. ترویج و تبیین صحیح این باور دینی و جلوگیری از به انحراف کشیدن آن، رسالت مدرسین علوم دینی، علمای مراکز فرهنگی و رسانه‌های اسلامی است.

دشمنان که از ظهور مهدی موعود(عج) و برافراشته شدن پرچم اسلام در دنیا، ترس و دلهره به دل دارند؛ از ابزارهای مختلف مانند فضای مجازی، ماهواره، کتب، مجلات، فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری برای جلوگیری از رشد و بسط تفکر مهدوی  استفاده می‌کنند که وظیفه همه مسلمانان بویژه فعالین عرصه فرهنگ و دین است که از همین ابزارها در جهت مقابله با توطئه‌های دشمن، گسترش یاد و نام امام زمان(عج) و تعمیق ارتباط با ایشان، ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی،  ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه  بهره ببرند.

برای وجود مبارک دوازدهمین ستاره پر فروغ آسمان امامت و ولایت اسم‌ها و القاب زیبایی بکار برده می‌شود. «مهدی» می‌خوانندش زیرا هدایت شده است که مردم را به سوی حق دعوت می‌کند. «صاحب الامر» است چون دستور ایجاد حکومت عدل الهی برعهده اوست، «بقیه الله» لقبش داده اند چرا که باقی مانده حجت‌های خدا و آخرین ذخیره الهی است. در بسیاری از  دعاها و استغاثه‌ها «قائم آل محمد» صدایش می‌زنند چون برای خدا قیام خواهد کرد و ... .

بشر پیوسته به انواع بلاها، گرفتاری‌ها، دردها و رنج‌ها مبتلا می‌شود و آنچه به عنوان نیرویی بزرگ و پشتوانه‌ای استوار او را به ایستادگی و تسلیم نشدن وا داشته، امید به آینده ای روشن است که برای شیعیان این امید در انتظاری سبز خود را بروز می‌دهد. امیدی که نه تنها خیال و افسانه نیست بلکه نزدیک است و کسی که قرار است رهبری قیامی جهانی را برعهده بگیرد زنده است و هر لحظه پا به رکاب، این ما هستیم که باید آمادگی همراهی و همرزمی این فرمانده عدل گستر را داشته باشیم.

 یا صاحب الزمانᴉ قبله آمال و آرزها، ای میراث دار تمام خوبی‌ها و تعالیم نیک پیامبران و ائمه و محبوب دل‌ها، می‌دانیم همواره بر حال ما نظر داری و ما را بر خوان کرم خویش مهمان می‌کنی؛ چه بلاها و مصیبت‌ها را که از ما دور می‌کنی  و فریادرس فریاد خواهان هستی؛ گاهی بر بالین بیماران حاضر شده و دست شفا بخش خویش را مرهم زخم‌های آنان قرار داده و زمانی دیگر برای گمگشتگان ظلمتکده  دنیا، چراغ هدایت می‌شوی و  سرگردانان طوفان حوادث را به ساحل نجات می‌رسانی.

یا بقیه الله فی الارضᴉ می‌دانیم با آگاهی کامل از توطئه‌های دشمنان، مرزهای فکری شیعیان را پاسداری می‌کنی و آنگاه که دشمن با خیال خام خود اصول مکتب و اعتقادات مردم را نشانه می‌گیرد، راه‌های نفوذ او را می‌بندی.

 ای فرزند زهراᴉ خوب می‌دانیم در لحظه‌های سرد ناامیدی، گرما بخش دل‌های منتظر می‌‍شوی. آینده جهان را آینده  حاکمیت همه خوبی‌ها می‌بینیم  برای تحقق آن آینده می‌کوشیم و در این راه خطرها را با جان و دل می‌خریم و از دشمنی دشمنان ترسی به دل راه نمی‌دهیم و به انتظار و صبر معنایی واقعی می‌بخشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار