یک عضو شورای عالی سیاستگذاری تئاتر مقاومت:

تئاتر حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دارای گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر است

یک عضو شورای عالی سیاستگذاری تئاتر مقاومت، گفت: تئاتر حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گسترده است و می‌توان آن را گنجینه‌ای پایان ناپذیر دانست.
کد خبر: ۳۹۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ - 11April 2020

تئاتر حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دارای گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن سلیمانی»، در گفت‎وگویی پیرامون «بررسی تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال ۱۳۹۸ و چشم انداز پیش روی آن در سال جاری»، با بیان این که بعد از انقلاب اسلامی فراگیری هنر تئاتر و اجرای آن در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خواسته‌های مردم توسعه پیدا کرد و در همین راستا جشنواره‌های نوپایی نیز شکل گرفت، اظهار داشت: در همین چارچوب حتی در شهرستان‌های کوچکی که پیش از این ارتباط بسیار کمی با مقوله تئاتر داشتند این هنر جایگاه پیدا کرد و مورد توجه قرار گرفت.

مشاور عالی مدیرعامل بنیاد روایت فتح در امور هنر‌های نمایشی، با بیان اینکه حوزه تئاتر متاثر از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به سمتی رفت که هنرمندان اقدام به تولید آثار قابل توجهی در این زمینه‌ها کردند، تصریح کرد: تئاتر حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گسترده است و از آن می‌توان به عنوان یک گنجینه پایان‌ناپذیر یاد کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون با تلاش و کوشش هنرمندان آثار ارزشمند و فاخری در این حوزه تولید شده است، افزود: در سال گذشته هر جشنواره‌ای که در حوزه تئاتر برگزار شد، بخشی از آن مربوط به آثار در حوزه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و جریان مقاومت بود.

سلیمانی با بیان اینکه اواخر خرداد و اوایل تیرماه سال گذشته جشنواره تئاتر «مرصاد» مصادف با عملیات مرصاد در شهرستان اسلام آباد غرب با حضور هنرمندان برگزار شد، ادامه داد: همچنین شاهد برگزاری جشنواره فتح خرمشهر نیز بودیم.

وی با بیان اینکه ما از اجرا‌های عمومی در شهرستان‌ها در این حوزه حمایت می‌کنیم، گفت: در سال‌های اخیر در کنار تولید آثاری در حوزه دفاع مقدس شاهد به صحنه رفتن آثار خوبی در حوزه مدافعان حرم نیز بوده ایم.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری تئاتر مقاومت در ادامه صحبت‌های خود در این برنامه با اشاره به پتانسیل‌های موجود در جوانان گفت: همانطور که در زمان جنگ جوانانی بودند که به نوعی این صحنه را مدیریت کردند امروز نیز در حوزه اندیشه و تئاتر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، باید جوانان حضور فعال و موثری داشته باشند، در واقع فکر خلاق و اندیشه ورزی آن‌ها سرمایه بزرگی در این زمینه است و اکنون نیز خوشبختانه بیشتر نویسندگان و فعالان در حوزه تئاتر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، جوانان هستند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها