واکنش قاسمی به مانع‌تراشی آمریکا در بهره‌گیری ایران از منابع مالی برای مبارزه با کرونا؛

برخی کماکان تحریم و فشار حداکثری را با اهداف سیاسی اعمال می‌کنند

سفیر ایران در فرانسه گفت: محروم کردن کشورها از داشته‌های مالی خود و ممانعت از بهره‌گیری آنان از منابع مالی بین‌المللی نشانگر آن است که آنان هنوز نمی‌دانند مبارزه با این درد مشترک در یک تلاش مستمر و همگانی امکان‌پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ - 11April 2020

واکنش قاسمی به مانع‌تراشی آمریکا در بهره‌گیری ایران از منابع مالی برای مبارزه با کرونابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، بهرام قاسمی سفیر کشورمان در فرانسه با اشاره به مانع‌تراشی‌های آمریکا در مبارزه برخی از کشورها با شیوع ویروس کرونا با اعمال فشارهای حداکثری نوشت: «در نقطه نقطه جهان طی دهه‌ها، کشورها شاهد انواع بلایای طبیعی از زلزله، سیل و .... بوده‌اند و جهانیان با هر نیت و نگاهی در امدادرسانی به فاجعه‌دیدگان تلاش و بیان همدردی کرده‌اند. کرونا بنظر می‌رسد نه صاحب عزایی باقی گذاشته و نه فرصتی برای بیان همدردی و نه حتی امدادرسانی.

کشورها برای مرگ کرور کرور آدمیان حتی دیگر تسلیت و ابراز همدردی نتوانند. جهان تصویر جدیدی از نگرانی، دلهره، رقابت و اندیشیدن به خود را به معرض دید و تماشای تاریخ و جهان به‌ هم «ناپیوسته» امروز گذاشته است. کشورهای جهان بی توجه به توان نظامی و اقتصادی با این پدیده شوم در مبارزه‌اند.

برخی سعی دارند کماکان سیاستهای تحریمی و فشار حداکثری را با اهداف سیاسی اعمال نمایند. محروم کردن کشورها از داشته های مالی خود و ممانعت ازبهره گیری آنان از منابع مالی بین‌المللی نشانگر آن است که آنان هنوز نمی‌دانند مبارزه با این درد مشترک در یک تلاش مستمر و همگانی امکان‌پذیر خواهد بود.»

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها