یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

عجز آمریکا در مقابل قدرت ایران در مبارزه با کرونا

ملت بزرگ ایران علی‌رغم شرایط خاص اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا همه منابع خود را برای شکست این ویروس بسیج کرده است؛ در همین راستا، محققان وزارت دفاع موفق به تولید کیت‌های تست کرونا شدند و این وزارتخانه از توان تولید روزانه ۳۰ هزار کیت تشخیص کرونا برخوردار است.
کد خبر: ۳۹۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵ - 14April 2020

عجز آمریکا در مقابل قدرت ایران در مبارزه با کروناگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ دولت آمریکا به رغم شیوع ویروس کرونا در ایران اعلام کرد به تحریم‌های خود علیه کشورمان ادامه خواهد داد.

آنها ادعا کردند كمک‌های بشردوستانه را تسهیل كرده و معاملات مالی مرتبط با آن نیز انجام می‌شود و ارسال دارو به ایران مشمول هیچ مجازاتی نخواهد شد.

دونالد ترامپ درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا در ممانعت از مبارزه با ویروس کرونا در ایران هم گفت: همه دنیا باید بدانند که کمک‌های بشردوستانه به ایران مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند.

این موضوع در حالی است که دولت تروریست آمریکا در این اواخر پنج شرکت را در امارات متحده عربی به بهانه مشارکت آنها در فروش نفت ایران، مورد تحریم قرار داد و پنج دانشمند هسته‌ای ایرانی را نیز به اتهام مشارکت در برنامه هسته‌ای ایران، تحت تحریم قرار داده است.

ملت بزرگ ایران علی‌رغم شرایط خاص اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن، همه توان خود را به کار گرفته است تا کمی از آلام و رنج‌های به وجود آمده در این ایام را بکاهد و این وحدت و همدلی ستودنی است.

ایران همه منابع خود را برای شکست این ویروس بسیج کرده است. با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) برای سازماندهی و ارائه خدمات به مردم تشکیل شد.

 راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان‌ها با ظرفیت چهار هزار تخت و مجتمع‌های نقاهتگاهی با ظرفیت پنج هزار تخت و با قابلیت گسترش تا ۱۰ هزار تخت، تهیه، تامین و واگذاری محصولات مراقبتی نظیر ماسک، دستکش، لباس و مواد ضدعفونی کننده، تامین تجهیزات و واحدهای رفع آلودگی و پاکسازی معابر و نقاط پرتردد شهری و همچنین ارتقاء سطح خدمات درمانی بیمارستان های نیروهای مسلح در سراسر کشور از جمله مهمترین اقدامات این قرارگاه  است.

در مجموعه نیرو‌های مسلح کشور همه تلاش‌ها در مسیر تامین اعتبارات و تجهیزات تخصصی لازم متمرکز شده است. از سوی دیگر گروه‌های جهادی با راه‌اندازی کارگاه تولیدی مواد ضدعفونی به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند.

بسیجیان، نیروهای انقلابی در این روزهای کرونایی در اقصی نقاط کشور به میدان مبارزه با تهدیدات حوزه‌ سلامت و ارائه‌ خدمت و کمک ایثارگرانه به مردم آمده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران با داشتن منابع انسانی و علمی علی‌رغم وجود تحریم‌های آمریکا، پیشرفت چشمگیری در مبارزه با بیماری جهانی کرونا داشته است.

محققان وزارت دفاع از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس موفق به تولید کیت‌های تست کرونا شدند. این وزارتخانه از توان تولید روزانه ۳۰ هزار کیت تشخیص کرونا برخوردار است. وزارت دفاع در کنار قدرت بازدارندگی نقش مهمی هم در مقابله با ویروس کرونا با همین هدف دارد و با بسیج  ظرفیت‌ها و امکانات خود و همچنین استفاده از دانش دفاعی خود نقش بسزایی در مبارزه با ویروس کرونا ایفا کرده است. بر این اساس عزم ملی، همبستگی فراگیر، رمز پیشگیری، مدیریت و مقابله با این بیماری شده است و با قدرت بیشتر این مقابله تا شکست نهایی این ویروس ادامه دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها