سردار اخوان عنوان کرد؛

قرار گرفتن «نزسا» در زمره ۵ نیروی زمینی برتر جهان

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دو مؤلفه مدیریت جهادی و جهاد علمی مدنظر ما است، گفت: در افق ۱۴۰۴ جزو پنج نیروی زمینی برتر جهان خواهیم شد.
کد خبر: ۳۹۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ - 14April 2020

سپاه پاسداران در افق ۱۴۰۴ جزو ۵ نیروی زمینی برتر جهان می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «احمد اخوان» معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک اظهار داشت: سپاه در موضوع کرونا خوش درخشید و نقشه راهی تدوین شد که باید در امداد به بیماران، به‌موقع و سریع عمل کنیم. در افق ۱۴۰۴ جزو پنج نیروی زمینی برتر جهان خواهیم شد و دو مؤلفه مدیریت جهادی و جهاد علمی مد نظر ما است.

وی افزود: تاکنون ۱۸۵ بیمارستان در مناطق محروم مستقر شده و چهار میلیون بیمار درمان شده‌اند و ۱۵۵ هزار متر مربع فضای جدید در حال احداث است. ۹ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی را آماده کردیم که چهار بیمارستان سیار با ۷۲۰ تخت مستقر شده است و ۲۶۱ تخت ICU در خدمت بیماران کرونایی بوده است.

سردار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه هم در این مراسم گفت: در رزمایش دفاع بیولوژیک از تمام ظرفیت‌های سپاه مخصوصاً نیروی زمینی استفاده شده و در مسئله کرونا تمام اقدامات از روز‌های نخستین انجام شد و تمام کار‌ها تحت مدیریت ستاد مرکزی مبارزه با کرونا انجام شده است.

وی افزود: در حوزه پاکسازی و گندزدایی محیط‌های سرپوشیده، هزاران نقطه شناسایی شده و در قرارگاه‌های ۱۰گانه نیروی زمینی که فرماندهان آن به‌صورت تصویری در جلسه حضور دارند، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند. از هزار و ۷۰۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی جنگ نوین استفاده شده و برخی مراکز حساس نظیر بیمارستان‌ها ده‌ها بار ضدعفونی شده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در عرصه تحقیقات علمی نیز اقدامات مناسبی انجام شده و صد‌ها روحانی و هزاران طلبه بسیجی در موضوع تدفین اموات کرونایی حضور دارند. همچنین صد‌ها هزار بسته معیشتی و بهداشتی در مناطق محروم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار