عطوان مطرح کرد؛

بدترین روز‌های ترامپ/ سحر به ساحر بازگشت

تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به روزهای دشواری که رئیس جمهور آمریکا با توجه به جولان دادن کرونا در این کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، وی را قربانی بزرگ ویروس قاتل دانست.
کد خبر: ۳۹۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ - 14April 2020

بدترین روز‌های ترامپ/ سحر به ساحر بازگشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم با اشاره به نشست‌های روزانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آورده است: نشست‌های خبری تقریباً روزانه ترامپ به سیرک روزانه تبدیل شده و مبتنی بر جهل و غرور و زورگویی است؛ به طوری که وی درباره هرچیزی نظر می‌دهد و از موعد بازگشت حیات اقتصادی به وضع طبیعی سخن می‌گوید و این دغدغه اصلی او است؛ بدون اینکه مشورتی از کارشناسان و اهل علم و اقتصاددانان بگیرد.

وی می‌نویسد: سحر ترامپ به خودش بازگشته است و وی را قربانی بزرگ ویروس کرونا قرار داده است؛ همان ویروسی که وی در ابتدا آن را کوچک شمرد و طبق گزارش‌هایی که در آمریکا شروع شده‌اند، وی مسئول مرگ ۲۲ هزار شهروند آمریکایی به سبب جهل و اهمال و کندی در تحرک برای مهار سریع بحران است.

عطوان تاکید کرد: دکتر «آنتونی فاوچی» کارش ارشد مبارزه با بیماری‌های مسری و مشاور ترامپ اولین و بارزترین فردی است که زنگ خطر را به صدا درآورد.

مشاور ترامپ اولین و بارزترین فردی است که زنگ خطر را به صدا درآورد و آن هنگامی بود که به «سی ان ان» گفت: «اگر ما در بستن تاسیسات عمومی سرعت عمل نشان می‌دادیم، می‌توانستیم جان بسیاری را از مرگ نجات دهیم». این اشاره آشکاری به مخالفت ترامپ به توصیه‌های زودهنگام در این زمینه است.

این تحلیلگر نوشت: ترامپ به‌عنوان یک تاجر چیزی به نام احساسات و عواطف بشردوستانه نمی‌شناسد و تنها آمار بازار بورس و نرخ بیکاری را می‌شناسد و به همین دلیل بحران کرونا وی و اطرافیان خونخوارش را رسوا کرد. گذشت روز‌ها ثابت می‌کند که نظام پزشکی در آمریکا دروغی بیش نیست و نه ذخایر پزشکی به اندازه کافی موجود است و نه مطالعات و پژوهش‌های علمی کافی درباره نحوه برخورد با تحولات آتی و فجایع به طور محکم وجود دارد.

عطوان می‌افزاید: در گذشته در جهان برخی از رهبران ثروتمند برای معالجه رهسپار بیمارستان‌های آمریکایی همچون «مایو کلینیک» می‌شدند؛ زیرا به عنوان پیشرفته‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های جهان شناخته شده بودند که بهترین پزشکان و پژوهشگران دنیا را در خود جای داده اند در حالی که اکثر این مراکز درمانی و پزشکی در اولین امتحان کرونا شکست خوردند و در آن‌ها هیچ نشانی از معالجه‌های سریع و سرم و حتی دستگاه‌های تنفس مصنوعی به اندازه کافی به عنوان حداقل امکانات یافت نشد.

وی بیان کرد: مؤثرترین درمان که کارآیی خود را در برابر این بحران اثبات کرد، خانه‌نشینی و ماندن پشت دیوار‌های منزل بود مؤثرترین درمان که کارآیی خود را در برابر این بحران اثبات کرد، خانه نشینی و ماندن پشت دیوار‌های منزل بود و این نیازی به کارشناسان غربی یا شرقی متبحر در زمینه بیماری‌های واگیردار ندارد و شاهد تحول بنیادی خواهیم بود که بسیاری از مسلمات پزشکی در آینده را تغییر خواهد داد.

این تحلیلگر افزود: ترامپ از نظر شخصیتی، انسانی و سیاسی سقوط کرد و با وی نزدیکترین متحدانش یعنی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند هم سقوط کردند.

عطوان در ادامه به ثروتمندان عرب و سران عرب توصیه می‌کند که برای درمان به جای غرب به شرق روی آورند و راه پکن، شانگهای، توکیو و هند را در پیش گیرند؛ زیرا به اعتقاد وی آینده جهان و رهبران در شرق عالم است.

وی می‌نویسد: ترامپ صاحب امتیاز کلمه «اخبار دروغین» است و شاید تنها خلاقیت وی در همین زمینه است و این خلاقیت را تنها رسانه‌های کشورش فاش نمی‌کنند بلکه نشست‌های خبری روزانه وی و توییت هایش بهترین گواه در این زمینه است. شاید صد‌ها میلیون نفر در دنیا با نام ترامپ آشنا هستند، اما عده کمی نام «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین را می‌شناسند که در کمال سکوت و مؤثر عمل می‌کند. این نام را به خاطر بسپارید، وی رهبر آینده دنیاست آن هم بدون نشست‌های خبری و توییت کردن و بدون همسر (اشاره به ملانیا) و دخترش (ایوانکا) که همسر جرد کوشنر دوست نتانیاهوست. ترامپ بدترین روزهایش را سپری می‌کند و حرص و آز اقتصادی او را به دلقک تبدیل کرده است و مشاورانش بر وی شوریده‌اند و وی را مسئول قربانی شدن ۲۲ هزار آمریکایی می‌دانند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار