امیر دربندی عنوان کرد؛

اثبات وفاداری ارتش به انقلاب اسلامی با تقدیم ۴۸ هزار شهید

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران وفادارانه پای عهد خود با امام خمینی ماندگار مانده و با تقدیم ۴۸ هزار شهید تاکنون وفاداریش را به انقلاب و اسلام اثبات کرده است.
کد خبر: ۳۹۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ - 16April 2020

امیر سرتیپ دوم «غلامحسین دربندی» پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در اوایل انقلاب که هنوز نیرو‌های مردمی مثل سپاه و بسیج تشکیل نشده بود، ارتش مانند یک بازوی توانمند در کنار امام خمینی در مقابل گروهک‌هایی که با نام قومیت‌های مختلف توسط استکبار جهانی برای تضعیف انقلاب نوپای اسلامی در نقاط مختلف کشور تشکیل و آشوب‌ ایجاد می‌کردند، ایستاد.

وی افزود: کارکنان ارتش مانند صیاد‌‌شیرازی‌ها، قرنی‌ها، اقارب‌پرست‌ها، کلاهدوزها و بسیاری دیگر قبل از پیروزی انقلاب پیرو خط امام خمینی و متعهد و مقلد ایشان بودند و بدنه ارتش با مردم و نیرو‌های انقلابی بود.

دربندی با بیان اینکه دشمنان یک ارتش جیره‌خوار و وابسته به آن‌ها مانند ارتش‌ کشور‌های منطقه می‌خواست ادامه داد: استکبار جهانی زمانی که دید هر چه علیه انقلاب توطئه می‌کند ارتش مثل یک نیروی قوی از اسلام و امام خمینی محکم‌تر دفاع می‌کند، علیه ارتش شروع به توطئه کرد.

این فرمانده دفاع مقدس ابراز داشت: یکی از توطئه‌های دشمن در اوایل انقلاب علیه ارتش ترور فرماندهان این نیروی مسلح بود که اولین ترور پس انقلاب ترور فرمانده ستاد مشترک ارتش سپهبد قرنی بود، شهیدی که با قاطعیت تمام در مقابل گروهک‌های ضد انقلاب ایستاد.

وی با اشاره به اینکه توطئه‌های دشمن علیه ارتش با تدبیر هوشمندانه امام خمینی خنثی می‌شد تصریح کرد: امام در پاسخ به کسانی که گفته بودند ما دیگر نیازی به ارتش نداریم از این نیروی مسلح مانند کوه حمایت کرده و بیان فرمودند: «ایران ارتش لازم دارد، اسلام ارتش می‏‌خواهد، لکن یک ارتش اسلامی».

دربندی گفت: همچنین امام در پاسخ به کسانی که بیان می‌کردند جامعه ما یک جامعه توحیدی است و همه باهم برابر و برادرند و منظور این بود که درجه و سلسله مراتب از ارتش باید حذف بشود فرمودند: «مگر می‌شود جامعه‌ای بدون سلسله مراتب».

دربندی اضافه کرد: نامگذاری ۲۹ فروردین توسط امام خمینی پایانی بر همه توطئه‌ها  علیه ارتش جمهوری اسلامی بود و امام در حکمی محکم بیان کردند که ارتش هر ساله در این روز رژه برود و در جایگاه مرجع تقلید تضعیف ارتش را حرام اعلام کردند.

این فرمانده دفاع مقدس ابراز داشت: بعد از ۲۹ فروردین، ارتش جمهوری اسلامی وفادارانه پای عهد خود با امام ماندگار ماند، ارتش با تقدیم  ۴۸ هزار شهید تاکنون وفاداریش را به انقلاب و اسلام اثبات کرده است.

دربندی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب وابسته به بیگانگان بودیم بیان داشت: با دست خالی در مقابل گروهک‌های ضد انقلاب و پس از آن جنگ تحمیلی ایستادیم، بعد از جنگ تحمیلی با دست خالی و وجود تحریم های ظالمانه کارخانجات و صنایع دفاعی را راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان به قدرت ما پی بردند و می‌دانند اگر اقدامی علیه کشور عزیزمان انجام دهند در هر گوشه‌ای که از جهان باشند ضربه جبران ناپذیری دریافت خواهند کرد.

دربندی با بیان اینکه قدرت نظامی بسیار مهم و لازم است ادامه داد: از قدرت نظامی مهمتر داشتن روحیه مقاومت، ایثار و فدارکاری است که در جان و تن آحاد نیروهای مسلح وجود دارد.

این فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: تعریف ارتش جمهوری اسلامی ایران با تعریف ارتش در کشور‌های مختلف تفاوت دارد و تفاوت آن در این است که طبق قانون اساسی ارتش نیرویی است مردمی و ولایی که از ملت در برابر دشمنان دفاع می‌کند و به خاطر همین تعریف شاهد این هستیم که هر موقع حادثه‌ای در کشور رخ می‌دهد ارتش به کمک مردم می‌شتابد و امروز با وجود بیماری کرونا شاهد این هستیم که ارتش تمام امکانات پزشکی خود را جهت مقابله با این ویروس منحوس در اختیار مردم قرار داده است.

دربندی افزود: در حقیقت ارتش نه تنها بازوی قدرتمند و مسلح برای انقلاب و رهبر است بلکه یار و پشتیبانی برای مردم هم هست که هر جا اتفاق ناگواری رخ دهد در خط مقدم خدمت رسانی است.

وی با بیان اینکه سپاه و ارتش دو بازوی توانمند این نظام هستند ابراز داشت: شهید صیاد‌شیرازی در رابطه با وحدت ارتش و سپاه تلاش‌های بسیاری کرد که یک نمونه از آن‌ها ایجاد قرارگاه مشترک در دفاع مقدس بود که این قرارگاه عملیات‌های موفقی را طراحی و اجرا کرد.

این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه با توجه به اینکه ماموریت های متفاوتی دارند، ولی در عقیده یکی هستند و هرجا لازم باشد در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی جانشان را فدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها