به‌مناسبت روز ارتش؛

دلیرمردانی که در جنگ و صلح جان بر کف دارند

ارتش در اثبات صداقت خود بیش از ۴۸ هزاران شهید گلگون‌کفن را در دفاع مقدس تقدیم این سرزمین کرده است؛ سربازان شهیدی که هرکدام سردار دلیری در حفاظت از مرز‌های کشورمان بوده‌اند.
کد خبر: ۳۹۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵ - 17April 2020

دلیرمردانی که در جنگ و صلح جان بر کف دارندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در تقویم ملی کشورمان بیست و نهمین روز از فروردین «روز ارتش» نامگذاری شده است؛ روزی برای گرامیداشت این ارگان حساس، استراتژیک و دفاعی امنیتی کشورمان. ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح همواره در طول تاریخ اثبات کرده است که حقاً سربازان جان برکف و دلیر این آب و خاک برای دفاع از کیان کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

سربازان رشید ارتش چه در زمان دفاع مقدس و چه در زمان صلح پاسداران حریم مرز‌های آبی و هوایی و زمینی کشور عزیزمان بوده و هستند.

ارتش در اثبات حقانیت خود بیش از ۴۸ هزار شهید گلگون کفن را تقدیم این سرزمین کرده است. سربازان شهیدی که هر کدام سردار دلیری در حفاظت از مرز‌های کشورمان بوده اند. ارتش نه تنها در زمان جنگ و روزگار شنیدن آژیر خطر جلوی نیرو‌های اهریمن سینه سپر کرده اند، بله در زمان صلح نیز به گونه‌های دیگر خادم بودن خود را صادقانه اثبات کرده است.

یک نمونه از این جانفشانی‌ها را در همین روز‌ها به سادگی می‌توان به نظاره نشست: برگزاری رزمایش‌ها جهت حفظ سلامت و تندرستی شهروندان در مقابل دشمنی بیولوژیک به نام ویروس کرونا. ارتش در این ایام به اصطلاح کرونایی در کنار سایر ارگان‌های نظامی ضمن برگزاری رزمایش‌ها، به ضدعفونی‌سازی معابر و گذرگاه‌ها پرداخته و می‌پردازد. در این شرایط سخت که این دشمن نامرئی دست به جان بشریت برده و به نوعی جنگی جهانی برای مقابله با این ویروس به راه افتاده است، دلاوران ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح به دفاع از جان هموطنان همت گماشته و در برگزاری رزمایش‌های سلامت دریغ نداشته‌اند، و چه بسا این قشر نظامی نیز مانند پزشکان و پرستاران در خط مقدم این جبهه شهدایی نیز تقدیم این آب و خاک کرده باشند.
سربازان ارتش چه در زمان دفاع از مرز‌ها و دفاع مقدس و چه در هنگامه نبردی نابرابر با دشمنی مانند کرونا خالصانه و بی‌ادعا پایمردی کرده و تا پای جان در حفظ امنیت و صلح در کشورمان همت گمارده‌اند. باری این روز را باید نه فقط به ارتشیان بلکه به دلیرمردان سایر نیرو‌های مسلح باید تبریک گفت.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار