چین:

آماده گسترش همکاری با ایران برای مبارزه با کرونا هستیم

وزیر امور خارجه چین گفت در تماس با همتای ایرانی خود بر آمادگی پکن درخصوص گسترش همکاری با تهران برای مبارزه با ویروس کرونا تأکید کرده است.
کد خبر: ۳۹۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ - 16April 2020

آماده گسترش همکاری با ایران برای مبارزه با کرونا هستیمبه گزارش گروه بین‌المللی دفاع‎پرس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت، در تماس با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود بر آمادگی پکن برای گسترش همکاری جهت مبارزه با ویروس کرونا تأکید کرده است.

به نوشته روزنامه «چاینا دیلی»، وانگ یی گفت، چین و ایران به‌عنوان دو شریک راهبردی با بهره‌مندی از درک و حمایت دوجانبه، در مبارزه قدرتمند در برابر بیماری «کووید-۱۹» به‌یکدیگر کمک کرده و فصل جدید را در همکاری‌های خود رقم زدند.

وزیر امور خارجه چین افزود، مردم ایران، با مدیریت دولت این کشور علیه این همه‌گیری متحد شده‌اند و کاهش شیب منحنی ابتلا در ایران نشان می‌دهد که اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در این کشور نتیجه مثبتی داده‌اند.

وی افزود، چین آماده است تا همکاری با ایران جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا را ادامه داده و تمام ظرفیت لازم برای کمک به تهران را به کار گیرد.

وانگ یی همچنین گفت، همکاری مشترک چین و ایران تعمیق خواهد شد و مشارکت راهبردی دو کشور رشد بیشتری در مبارزه علیه همه‌گیری ویروس کرونا خواهد داشت. رشد و توسعه ایران و چین به‌عنوان دو بازار اقتصادی نوظهور، بخش اجتناب‌ناپذیری از مسیر تاریخ است.

او تأکید کرد ویروس کرونا دشمن مشترک نسل بشر است و چین به‌عنوان اولین کشور گزارش دهنده شیوع این بیماری، اطلاعات لازم را به اشتراک گذاشته و همکاری با جامعه بین‌الملل را به‌شکلی شفاف به انجام رسانده است و سهم به سزایی در مبارزه جهانی علیه همه‌گیری آن داشته است.

ظریف نیز روز گذشته در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از صحبت دوباره با دوست قدیمی خودم، وانگ یی، وزیر خارجه چین بسیار خرسندم. ما درباره پاره‌ای از مسائل مشترک از جمله مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا، تعمیق همکاری استراتژیک فراگیر بین دو کشور و روند صلح در افغانستان تبادل نظر کردیم».

وزیر امور خارجه ایران پیش از آن نیز در واکنش به قطع حمایت مالی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت گفته بود، دنیا در حال تجربه قلدری و تهدید آمریکا است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها