اقدامات بنیاد شهید در روز‌های کرونایی برای ایثارگران چه بود؟

شیوع کرونا باعث شده تا تمامی اقشار جامعه در خطر ابتلا به این بیماری قرار گیرند و در این بین گروه‌های خاص همچون جانبازان با تهدید جدی‌تری نسبت به این بیماری مواجه هستند که نیازمند توجه ویژه از سوی متولیان بحث ایثارگران و جانبازان است.
کد خبر: ۳۹۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰ - 19April 2020

اقدامات بنیاد شهید در روز‌های کرونایی برای ایثارگران چه بود؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎‌پرس، بیش از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور گذشته و حالا در شرایطی که همه به دستورالعمل‌های لازم برای مبارزه با این ویروس واقف هستند گروه‌های مختلف مردم با مراقبت و پیشگیری از شیوع بیشتر، تلاش دارند تا هرچه سریعتر شر این بلای افتاده به جان بشر را کم کنند.

در کنار خود مراقبتی اقشار مختلف مردم در قالب گروه‌های خودجوش و جهادی به دنبال گرفتن گوشه‌ای از کارهای روی زمین مانده هستند، تا هر جا نیاز به وسیله یا خدمتی هست بی منت و بی دریغ در میدان حاضر شوند.

با اینکه کرونا امکان درگیر کردن همه افراد جامعه را دارد اما ابتلای به این ویروس گروه‌های در خطر را بیشتر تهدید می‌کند. از این رو توصیه به دستورالعمل‌های پیشگیرانه برای این گروه‌ها جدی‌تر است.

جانبازان از جمله گروه‌های در خطر جامعه هستند که در خصوص ویروس کرونا هم دستورالعمل‌ها آنان را به رعایت بیشتر بهداشت فراخوانده و هم اطلاعیه‌های وزارت بهداشت جهت مقابله و پیشگیری از ابتلا به این ویروس تاکید کرده است. از طرف دیگر با توجه به شرایط خاص جانبازان و لزوم توجه به این قشر آسیب پذیر جامعه بنیاد شهید به عنوان متولی اصلی بحث رسیدگی به جانبازان و ایثارگران تسهیلاتی را جهت حمایت از آنان ارائه کرده است. اما نکته مهمی که در ارتباط با این حمایت‎ها باید مورد توجه قرار گیرد متناسب بودن آن با وضعیت حال کشور و شرایط معیشت افراد است. از طرفی دستگاه‌ها و نهادهای مسوول در این زمینه نیز باید با همه توان در جهت رفع مشکلات ایثارگران تلاش کنند تا در شرایط سخت این روزهای کشور که باعث بروز مشکلاتی برای تمامی مردم جامعه می‌شود گروه‌های ایثارگری به ویژه جانبازان که شرایط ویژه‌ای دارند بیش از این آسیب نبینند.

بسته کمک معیشتی به جانبازان زیر 25 درصد

در همین خصوص سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد و ایثارگران بدون درآمد هستند و یا هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند. برخی از این عزیزان با توجه به مسائل اقتصادی و تنگناهای مالی موجود در کشور دارای مشکلات زیادی هستند که با توجه به این مسئله نسبت به شناسایی این ایثارگران عزیز اقدام شده و به زودی کمک معیشت ماهانه دریافت خواهند کرد.

در اقدامی دیگر کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد در همه سطوح سازمانی اعم از مدیرعامل، مدیران ستادی، روسای مناطق، کارشناسان دفتر مرکزی و استانی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین برای حمایت از کادر درمانی کشور که به مانند مدافعان امنیت وطن تمام هستی خود را برای خدمت به ملت بزرگ و شریف ایران در طبق اخلاص گذاشته‌اند بیش از ۶۵۰ میلیون ریال از حقوق فروردین ۱۳۹۹ خود را به نیابت از خانواده‌های معظم و معزز شاهد و ایثارگر به وزارت بهداشت و درمان اهدا کردند.

اهدای دو هزار بسته بهداشتی به جانبازان تهرانی

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران نیز به ایرنا گفته بود: «حدود دو هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول های ضدعفونی با همکاری سپاه پاسداران، بسیج، فرمانداری و شهرداری در اختیار ایثارگران واجد شرایط خصوصا جانبازان قرار گرفت. ۵۵۰ بسته بهداشتی نیز با مشارکت بیمه دی در بین ایثارگران شهرستان‌های استان تهران توزیع شده است.»

وی همچنین عنوان کرده بود: «اگر جانبازان مبتلا به کرونا بیماری زمینه ای داشته باشند به آنها ویژه‌تر رسیدگی می‌شود.»

این اقدامات اگرچه در جای خود قدمی مثبت در تغییر شرایط ایثارگران محسوب می‌شود اما جوابگوی نیاز و مشکلات ایثارگران و بالاخص جانبازان نیست. تهیه دارو، ملزومات و اقلام درمانی، چکاپ مستمر و رسیدگی به وضعیت جسمانی و درمانی از جمله نیازهای اساسی جانبازان است که باید در شرایط خاص امروز کشور به آن توجه ویژه شود. تاکنون بنیاد شهید با ارائه چندین دستورالعمل در خصوص نحوه برخورد با ایثارگران به آگاهی و اطلاع رسانی اقدام کرده است اما این کافی نیست و لازم است بنیاد شهید با ارائه تسهیلات خاصی مشکلات امروزه ایثارگران و جانبازان را برطرف کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار