رئیس بنیاد شهید از صندوق قرض‌الحسنه شاهد بازدید کرد

قاضی‌زاده هاشمی با حضور در صندوق قرض‌الحسنه شاهد از این مجموعه بازدید کرد.
کد خبر: ۵۲۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ - 13May 2022

رئیس بنیاد شهید از صندوق قرض‌الحسنه شاهد بازدید کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از بازدید از صندوق قرض‌الحسنه شاهد در نشستی که با حضور اعضای هیئت امنا، هیئت مدیره، مدیرعامل و جمعی از مدیران این صندوق برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند این مجموعه به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران عضو، بر ارتقای جایگاه صندوق قرض‌الحسنه شاهد در راهبرد بلندمدت بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان مجموعه صندوق قرض‌الحسنه شاهد، اظهار داشت: این صندوق یکی از ابزار‌های خدمت رسانی بنیاد به جامعه ایثارگری است به همین دلیل باید سطح خدمات و جایگاه این مجموعه ارتقاء یابد.

معاون رئیس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۸ ماه گذشته با هماهنگی و حمایت دفتر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم برای رفع موانع موجود گام‌های بلندی را برداشته تا بتواند ضمن خروج از بنگاه‌داری، خدمات شایسته‌ای را به ذینفعان خود ارائه کند.

معاون رئیس جمهور لازمه اداره هر مجموعه‌ای را داشتن تفکر سیستمی عنوان کرد و گفت: موفقیت هر مجموعه‌ای در گرو تعامل با ذینفعان است چرا که حاصل این مهم می‌تواند نقشه راه رسیدن به موفقیت مدنظر را ترسیم کند. اعضای هیئت امناء، هیئت مدیره و مدیرعامل باید با برنامه‌ریزی، سازوکار‌های موجود در صندوق قرض‌الحسنه شاهد را جهت ارتقای آن تغییر دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: صندوق قرض‌الحسنه شاهد، بانک دی، صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به همراه بیمه دی باید به عنوان سازمان‌های مهم ارائه خدمات به جامعه ایثارگری در یک برنامه هماهنگ نقش‌های خود را جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه ایثارگری ایفا کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران شبکه‌ای فعالیت نکردن سازمان‌های وابسته به آن است، گفت: اغلب سازمان‌ها به تنهایی عملکرد خوبی دارند، اما متأسفانه به دلیل شبکه‌ای کار نکردن نمی‌توانند آنگونه که باید مشکلات جامعه هدف خود را حل و فصل کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ایفای نقش کلیدی صندوق قرض‌الحسنه شاهد در جلب رضایت جامعه ایثارگری، تأکید داشت: صندوق جهت ارائه هر چه بهتر و بیشتر خدمات باید به سمت بانک شدن یا حداقل چند شعبه‌ای شدن حرکت کند، زیرا با توجه به عملکرد خوبی که از خود طی سال‌های اخیر به جا گذاشته است، توان ارائه خدمات بیشتر را دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد در شناسایی مشکلات و همچنین تنظیم و هماهنگی ارتباط بین سازمان‌های خدمات دهنده بنیاد اشاره کرد و گفت: معاونت تعاون بنیاد باید هر چه سریع‌تر نیاز‌های جامعه ایثارگری در بخش‌های مختلف مرتبط را شناسایی و نقش و توان هر یک از سازمان‌های مذکور را تعیین کند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به رفع مشکلات جامعه هدف اقدام شود.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز صندوق قرض‌الحسنه شاهد برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر در آینده از مدیرعامل این صندوق خواست در تعامل با دبیرخانه هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران ردیف بودجه‌ای برای حمایت از صندوق در بودجه پیش‌بینی شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان این نشست ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده به خانواده‌های معظم و معزز شاهد و ایثارگر، صندوق را به جذب حمایت و مشارکت خیرین و دستگاه‌های مربوطه جهت ارتقای سطح منابع مالی برای خدمت رسانی بیشتر به جامعه هدف ترغیب کرد.

پیش از سخنان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اسلام کریمی مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد از حمایت‌های قاضی‌زاده هاشمی تشکر کرد و گزارشی از عملکرد و وضعیت صندوق ارائه کرد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد با اشاره به سرمایه ثبت شده، ساختار، وضعیت منابع انسانی شاغل، تعداد اعضا و گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی این مجموعه در راستای ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به خانواده‌های معظم و معزز شاهد و ایثارگر پرداخت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار