شفاف‌سازی عملکرد بانک دی درباره وصول مطالبات ایثارگران از شرکت‌های متخلف زیرمجموعه

بانک دی با صدور اطلاعیه‌ای به رفع ابهامات به وجود آمده در شبکه‌های خبری و فضای مجازی درباره تخلفات شرکت‌های زیرمجموعه این بانک پرداخت.
کد خبر: ۵۳۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ - 27June 2022

شفاف سازی بانک دی/تاکنون حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات تعیین تکلیف شده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بانک دی با صدور اطلاعیه‌ای به رفع ابهامات به وجود آمده در شبکه‌های خبری و فضای مجازی درباره تخلفات شرکت‌های زیرمجموعه این بانک پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: در سنوات گذشته، برخلاف دستورالعمل‌ها و مقررات بانک مرکزی، بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد ریال منابع سپرده‌گذاران از محل بدهکاران موقت و به‌صورت علی‌الحساب در اختیار تعداد محدودی از شرکت‌های گروه قرار گرفته بود که به دفعات در گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک نیز به آن اشاره شد.

در سال ۱۳۹۹ به استناد تکالیف مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده این بانک، تمامی مطالبات موصوف در چارچوب عقود اسلامی به تسهیلات تبدیل شد و در سال ۱۴۰۰ نیز مطابق دستورالعمل صادره بانک مرکزی با عنوان طبقه‌بندی تسهیلات و مطالبات، مانده طلب از شرکت‌های فرعی به طبقه مطالبات معوق منتقل و به میزان ۱۰ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال ذخیره برای آن شناسایی شد که در یادداشت شماره هشت تا ۱۴ صورت‌های مالی تلفیقی بانک (حسابرسی نشده) منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ افشا و انتشار عمومی شده است.

همچنین خاطرنشان می‌شود تاکنون حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال از این مطالبات تعیین تکلیف شده و وصول مابقی مطالبات از شرکت‌های فرعی بانک به همراه مطالبات غیرجاری سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، به صورت جدی در حال پیگیری است که نتایج آن در گزارشات میان دوره‌ای و سالانه افشا خواهد شد.

در پایان روابط عمومی این بانک یادآور شد: حرکت خودجوش بانک و مدیریت جدید آن در شناسایی تخلفات و شفاف‌سازی و رفع مشکلات و تخلفات انجام شده در سنوات گذشته از سوی نهاد‌های نظارتی تحت بررسی و پیگیری است.

برنامه عملکردی بانک دی در چند ماه اخیر، نشان از همتی بزرگ برای تغییر وضعیت بانک و بهبود شرایط آن در مسیری روشن، قانونمند و شفاف است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار