کتاب «شعر مدرن ایران» شایسته تقدیر در مراسم جایزه منطقه‌ای کتاب سال هند

کتاب «شعر مدرن ایران» با ترجمه عزیز مهدی در جایزه منطقه‌ای کتاب سال هند به‌عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.
کد خبر: ۳۹۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ - 19April 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه دومین جایزه منطقه‌ای کتاب سال ویژه هند با حضور سعیده حسینجانی مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا قزوه رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در هند، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب، علی چگینی سفیر ایران در هند، محمدعلی ربانی رایزن فرهنگی ایران در هند، احمد‌علی حیدری دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال، رجبعلی سالاریان مدیر نمایشگاه‌های استانی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و جمعی از مسئولان فرهنگی و نویسندگان هندی در مرکز بین‌المللی هند برگزار شد.

در این مراسم کتاب «شعر مدرن ایران» که گلچینی از اشعار ۸۸ شاعر معاصر فارسی با ترجمه عزیز مهدی است و برخی از بهترین نمونه‌های شعرهای معاصر فارسی را که در طول ۱۰۰ سال گذشته سروده شده است، از نیما یوشیج (پدر شعر مدرن فارسی) تا شاعران امروز، را در بر می‌گیرد، به‌عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

یکی از امتیازات کتاب حاضر این است که شاعرانی که در گلچین‌‌ها و گزیده‌های دیگر شعر مدرن ایران، از قلم افتاده بودند را نیز شامل می‌شود. انتشارات روپا، دهلی‌نو، یکی از بزرگترین و معتبرترین انتشارات هند کتاب را به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار