ویژه‌برنامه‌های رمضانی تلویزیون در سحر و افطار اعلام شد

شبکه‌های تلویزیون همچون سال‌های گذشته، ویژه‌برنامه‌های سحر و افطار خود را برای ماه مبارک رمضان، ماه رحمت الهی تهیه و تدارک دیده اند.
کد خبر: ۳۹۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ - 19April 2020

ویژه‌برنامه‌های رمضانی تلویزیون در سحر و افطار اعلام شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شبکه‌های مختلف سیما با برنامه‌های زنده در بخش سحرگاهی و افطار همراه با بینندگان خواهند بود، این برنامه‌ها شامل موارد زیر است:

شبکه یک سیما برنامه ویژه سحر خود را با نام «ماه خدا» را در هنگامه سحر از ساعت ۳ تا ۵ بامداد پخش می کند.

در «ماه خدا» که در سحرگاهان ماه مبارک رمضان پخش می شود حجت الاسلام رفیعی در باب ضیافت الله در هر برنامه سخنانی ایراد خواهد کرد. همچنین هادی صلح جو کارشناس برنامه سئوالاتی را در باب روزه داری از مهمان برنامه خواهد پرسید. ختم یک صفحه ای قرآن در ویژه برنامه سحر و در طول روز به نیت سلامتی نیز برگزار می شود. در این برنامه مناجات خوانی حاج منصور ارضی و مداحی مهدی سلحشور پخش می شود.

حسن سلطانی مجری برنامه «ماه خدا» است که به صورت زنده هر سحر از آنتن شبکه یک سیما پخش می شود.

شبکه یک سیما امسال برنامه «دعوت» را برای پنجمین سال متوالی در بازه زمانی افطار ماه مبارک رمضان به روی آنتن می برد. این برنامه که کاری است از گروه اجتماعی شبکه یک سیما به تهیه کنندگی مجتبی کشاورز و با حضور حجت الاسلام محمد برمایی به عنوان مجری و کارشناس پخش می شود.

این برنامه که به واسطه سال ها ثبات در بین برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان همواره مخاطبان خود را به همراه داشته است، امسال نیز هر روز ساعت ۱۹:۲۰ روانه آنتن خواهد شد. رویکرد برنامه بحث خانواده، مواسات، امیدبخشی و امید به زندگی است.

شبکه دو

«پگاه عاشقی» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو سیماست که به صورت زنده روانه آنتن می شود. این ویژه برنامه همراه با بخش‌های گفتگوی کارشناسی، مناجات خوانی مادحین برتر کشور، شعرخوانی شعرای آیینی جوان، قرائت دعای سحر به صورت زنده و بخش‌های متنوع در ارتباط با حرم معصومین (ع) هر روز ساعت ۳:۰۰ پخش خواهد شد.

«مکث» عنوان یکی دیگر از تولیدات شبکه دو سیماست که در ایام رمضان به صورت ویژه‌برنامه روانه آنتن می‌شود. گفت‌وگو با افرادی که در روزهای کنونی انتشار ویروس کرونا به نوعی در کمک به دیگران در روزهای قرنطینه موثر بوده و یا به نوعی توانسته‌اند در مبارزه با این بیماری موفق ظاهر شوند از جمله بخش‌های این برنامه است. این برنامه از یک بخش گفتگو محور و بخش مستند تشکیل شده است. «مکث» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی که هر روز ساعت ۱۹ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

شبکه سه

قرار عاشقی سحرخیزان از قاب شبکه سه سیما با برنامه «ماه من» حدود ساعت ۳ بامداد از این شبکه پخش می شود. در این برنامه مناجات های منظوم برای روزه داران پخش خواهد شد.

شبکه سه سیما هم در کنداکتور رمضانی خود «مثل ماه» را جایگزین برنامه «ماه عسل» با ۱۲ سابقه کرده است.

«مثل ماه» به تهیه کنندگی هادی آشتیانی و کارگردانی پیام ابراهیم پور برنامه ای ترکیبی با ساختار معارفی و اجتماعی است

شبکه چهار

در شبکه چهار سیما برنامه «سحوری» با موضوع انسان، جامعه و تمدن قوی با محوریت حدیث جنود عقل و جهل و صحیفه سجادیه، ۳۰ شاخصه برای انسان قوی و جامعه قوی صحبت و تبادل نظر خواهد شد.

این برنامه که با اجرای امیر مهرداد خسروی در ساعت ۳ بامداد پخش می شود شامل بخش های متنوع و مناجات خوانی میرزا محمدی خواهد بود.

در لحظات عرفانی افطار، شبکه چهار «زندگی پس از زندگی» را در ساعت ۱۹ به روی آنتن می برد.

این برنامه ترکیبی مستند گونه است که در آن با ۳۰ نفری که از دنیا رفته اند اما عمرشان به دنیا بوده و حیات دوباره یافته اند گفتگو شده و از مشاهدات خود می گویند. ویژه برنامه رمضانی «زندگی پس از زندگی» سعی دارد با دعوت از اساتید به نام در حوزه های مختلف جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه، مردم شناسی و ... به معنای زندگی در دنیای دیجیتالی امروز بپردازد.

شبکه پنج سیما

شبکه پنج سیما هم در ماه عبادت و بندگی «خلوتگاه عارفان» را از حرم مطهر رضوی برای سحرخیزان و روزه داران پخش می کند. این برنامه با حضور صابر خراسانی در زمینه اخلاقی و اعتقادی موضوعاتی را مطرح می کند. برنامه سحرگاهی «خلوتگه عارفان» با آیتم‌ها، دعای سحر و اتفاقات متنوع و مختلف به روی آنتن می‌رود.

«خلوتگاه عارفان» شامل آیتم هایی همچون «سفره مهربانی» (بسته غذایی برای نیازمندان)، وصیت نامه شهداء، درس هایی از زندگی حاج قاسم سلیمانی، دعای سحر، مناجات و سخنانی کوتاه از علما و اندیشمندان خواهد بود.

شبکه پنج سیما هم ویژه برنامه ماه مبارک رمضان خود را با نام «عقیق» با اجرای هیراد حاتمی هر شب ساعت ۱۹ از قاب این شبکه پخش می کند. «عقیق» به تهیه کنندگی محمد قنبری در قالب یک ویژه برنامه به مدت ۳۰ شب و به مدت ۶۰ دقیقه با موضوعاتی متفاوت میزبان مردم است.

شبکه قرآن و معارف

«مهمان خدا» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف است که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲:۳۰ بامداد به‎صورت زنده همراه بیداردلان و سحرخیزان این ماه نورانی می‌شود.

ویژه برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما «ضیافت» نام دارد که این برنامه در قالب ترکیبی همراه با مستند به بررسی زندگی علما و بزرگان دین می‌پردازد و هر روز از ساعت ۱۹ به‎صورت زنده تقدیم مخاطبان قرآنی و معارفی تلویزیون خواهد شد. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها