آشتیانی:

دوسالانه «کارتون کتاب» با هدف دیده شدن کتاب و نقد هنرمندانه کتاب‌ خواندن برگزار شد

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: دوسالانه کارتون کتاب اتفاقی است که با هدف بسیج افکار خلاقانه کاریکاتوریست‌های جهان برای دیده شدن کتاب و نقد هنرمندانه کتاب‌ خواندن برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ - 22June 2021

دوسالانه «کارتون کتاب» با هدف دیده شدن کتاب و نقد هنرمندانه کتاب‌ خواندن برگزار شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، هادی آشتیانی مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در  نشست خبری پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور کتاب که پیش از ظهر امروز در موزه هنری برگزار شد با بیان‌ این‌که این نهاد در انجام وظایف خود در خصوص فرهنگ کتابخوانی و اعتلای آن هنر کارتون را مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: دوسالانه کارتون کتاب اتفاقی است که با هدف بسیج افکار خلاقانه کاریکاتوریست‌های جهان برای دیده شدن کتاب و نقد هنرمندانه کتاب‌خواندن برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج دوره گذشته حدود 6 هزار اثر به دبیرخانه ما ارسال شده و تلاش شده تا از این آثار در فضا‌های شهری و نمایشگاه‌های استانی با همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در مناسبت‌هایی همچون هفته کتاب استفاده قرار گیرد و فضا‌های فرهنگی خوبی رقم زده شد.

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: با توجه به بخش جانبی این رویداد با محوریت هنرمندان جوان و مبتدی کارتون، با هدف تقویت این هنر صورت گرفته است لذا از اساتید دعوت می‌کنیم فضا‌های کتابخانه‌های ما در سراسر کشور آماده آموزش و نمایش آثار هنرمندان جوان هستیم.

آشتیانی با بیان این‌که کتابخانه‌های نهاد آماده آموزش هنر کارتون خواهند بود، عنوان کرد: امیدواریم توجه به کارتون منجر به توجه مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها