برگزاری ویدئو کنفرانسی «مذاکرات آستانه» با حضور دیپلمات‌های ارشد ایران، روسیه و ترکیه

وزارت خارجه روسیه از برگزاری دور تازه مذاکرات روند آستانه به صورت ویدئو کنفرانس و با شرکت وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ - 20April 2020

برگزاری ویدئو کنفرانسی «مذاکرات آستانه» با حضور دیپلمات‌های ارشد ایران، روسیه و ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک خبرگزاری روسی دوشنبه شب از برگزاری نشست «روند آستانه» در دو روز دیگر از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه خبر داد.

خبرگزاری «تاس» به نقل از وزارت خارجه روسیه نوشت که نشست موسوم به روند آستانه که در آن به تحولات جاری سوریه و راه‌های بهبود اوضاع در این کشور پرداخته می‌شود ۲۲ آوریل (چهارشنبه سوم اردیبهشت) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

یک مقام وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: «ما برگزاری نشست سه جانبه روند آستانه را از طریق ویدئو کنفرانس در ۲۲ آوریل تایید می‌کنیم.»

برای نخستین بار است که این نشست مهم به این طریق برگزار می‌شود. قرار بود در اسفند ۱۳۹۸ نشست سران سه کشور حاضر در مذاکرات موسوم به روند آستانه در تهران برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این نشست برگزار نشد.

به نوشته خبرگزاری تاس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران صبح دوشنبه حین ملاقات با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در «دمشق» پایتخت این کشور به برگزاری مذاکرات سه جانبه روند آسستانه بدین شکل اشاره کرده بود.

آخرین دور از این گفتگو‌ها مورخ ۱۰ و ۱۱ دسامبر (۱۹ و ۲۰ آذر ۹۸) سال ۲۰۱۹ در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار شد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه در نشست خبری گفت، روند آستانه به عنوان مهمترین روند سیاسی که ممکن است به شرایط بهتری در این وضعیت فعلی بینجامد، همچنان در دستور کار کشور‌های عضو از جمله ایران قرار دارد و بنا بود نشست سران عضو روند آستانه را در تهران داشته باشیم که به دلیل کرونا این امر به تعویق افتاده، ولی این بدان معنا نیست که رایزنی‌ها و هماهنگی‌های ما در این زمینه مختل شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار