اکبری:

سیاست دولت‌های آمریکا با دشمنی با ایران گره خورده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه کشورمان مسئول تصمیم‌گیری در حوزه سیاست خارجی است و ایران سیاست خارجی خود را بر اساس حرف بیگانگان تنظیم نمی‌کند.
کد خبر: ۳۹۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ - 22April 2020

سیاست دولت‌های آمریکا با دشمنی با ایران گره خورده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به ادعای ترامپ برای آمادگی همکاری با ایران، اظهار داشت: ایران هرگز سیاست خارجی خود را بر اساس صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا تنظیم نمی‌کند، از سوی دیگر شاهد بودیم ترامپ صحبت‌های ضد و نقیضی داشته و این تناقض گویی حتی در امور داخلی این کشور مشهود بوده است، بنابراین نمی‌توان به گفته‌های او اتکا کرد.

وی در ادامه با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران منتظر دولت بعدی آمریکا برای توافق است، افزود: هیچ مشخص نیست که سیاست‌های دولت بعدی ایالات متحده آمریکا چه خواهد بود، به هر حال سیاست آنها با دشمنی با ایران گره خورده است و ما نباید از فرصت‌ها و داشته‌های خود غافل شویم و منتظر دولتی دیگر باشیم.

اکبری ادامه داد: ایران در طول چهل و یک سال گذشته همواره درگیر تحریم‌های آمریکا بوده است و فرقی نداشته چه کسی مسئولیت کاخ سفید را برعهده بگیرد، در این سال‌ها شدت تحریم ها کم و زیاد شده است وگرنه هر دولتی درآمریکا روی کار آمد و بیاید بر روی اصل دشمنی این کشور با ایران توافق دارند.

وی تاکید کرد: صحبت های این روزها ترامپ بیشتر با هدف بازسازی و بازیابی اعتبارش برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص تاثیرگذاری جان کری بر فضای توافق بین ایران و آمریکا گفت: در حال حاضر جان کردی مسئولیت اداری یا سیاست گذاری ندارد که بخواهد بر فضای بین ایران و آمریکا اثرگذار باشد چنین ادعایی از سوی رئیس جمهور آمریکا فرافکنی و فرار از موضوع است.

اکبری بیان داشت: در امر سیاست خارجی وزارت امور خارجه مسائل را سبک و سنگین می‌کند، از این رو بر این باور هستم که جان کری نمی‌تواند نقشی در امر توافق یا مذاکره بین ایران و آمریکا ایفا کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار