جانشین فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه آمل:

سپاه آمل تا کنون بیش از ۲ میلیارد تومان در مقابله با «کرونا» هزینه کرد

«مهدی فلاح» گفت: سپاه شهرستان آمل تاکنون جهت مقابله با ویروس کرونا بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.
کد خبر: ۳۹۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ - 22April 2020

تهیه و توزیع ۹ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی «کمک مومنانه» در سطح شهرستان آملبه گزارش دفاع‌پرس از ساری به نقل از روابط عمومی سپاه کربلای مازندران، «مهدی فلاح» جانشین فرمانده سپاه آمل امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: پس از تشکیل سپاه پاسداران درگیر هشت سال جنگ دفاع مقدس شدیم که بسیج و سپاه در همه عرصه‌ها از جمله ایجاد امنیت داخلی و حضور در جبهه جنگ تحمیلی ورود پیدا کرده و از جان خود مایه گذاشتند.

فلاح با اشاره به اینکه همزمان با جنگ تحمیلی درگیر مشکلات و اغتشاشات داخلی شدیم، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمایت‌های نیرو‌های مردمی به خوبی توانست با گروهک‌های معاند و کودتا‌های مختلف از جمله کودتای نوژه و طبس و سازمان‌های منافقین که بیش از ۱۷ هزار ترور را رهبری و سازماندهی کردند مبارزه کند و بر آن‌ها پیروز شود.

جانشین فرمانده سپاه آمل در ادامه با بیان این مطلب که پس از جنگ تحمیلی نیز سپاه برای ایجاد امنیت در جنوب شرق و شمال غرب کشور و مقابله با ناآرامی‌ها فعالیت می‌کرد، اضافه کرد: هم اکنون مقابله با تهدید‌های خارجی از جمله گروه تروریستی داعش به عهده‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی خود به مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن، مقابله با گروه‌های منحرف فرهنگی، تبلیغ و گسترش مکتب اسلام و نشر معارف اسلامی، آموزش و تربیت فرهنگی بسیجیان در سطح مساجد و ایجاد انگیزه در زمان جنگ به مردم در خصوص حضور و پشتیبانی در جبهه‌ها پرداخت.

جانشین فرمانده سپاه آمل در ادامه با اشاره به اینکه سپاه در زمان‌های وقوع حوادث غیرمترقبه و بلا‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله به مردم خدمات رسانی می‌کرد، خاطرنشان کرد:‌ در دوران شیوع ویروس کرونا هم سپاه در کشور، به ویژه سپاه شهرستان آمل با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در مرحله اول همه توان خود را به همت مجمع خیرین و بسیج سازندگی سپاه این شهرستان و با حضور حداکثری بسیجیان پایگاه‌های مقاومت برای تولید ماسک، دستکش، گان و محلول‌های ضدعفونی کننده به کار گرفت.

به گفته فلاح بسیجیان به صورت خودجوش اقدام به ضدعفونی کردن اتومبیل‌ها و معابر به صورت شبانه روزی می‌کردند که و تا به امروز سپاه شهرستان آمل جهت مقابله با ویروس کرونا بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

جانشین فرمانده سپاه آمل از تولید ۹۷۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح، ۳۴۶ هزار عدد ماسک، هشت هزار و ۷۰۰ دست گان بیمارستانی و ۱۰۹ هزار جفت دستکش توسط جهادگران بسیجی خبر داد و متذکر شد: ‌در این برهه زمانی از جوان ۱۳ ساله تا سردار دوره جنگ در منزل یا کارگاه‌های تولیدی مشغول تولید و ساخت ماسک گان و محلول ضدعفونی کننده هستند که همه این فعالیت‌ها به برکت سازماندهی نیرو‌های مردمی و بسیج است، زیرا سپاه بدون بسیج مانند امیر بدون لشکر است.

فلاح در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان گفت: با هماهنگی با اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر نیازمندان و خانوار‌های تحت پوشش به افراد و کارگرانی که در بخاطر شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات مالی شدند، خدمات ارائه می‌شود.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه آمل از تهیه و توزیع ۹ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی در سه مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه در سطح شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ رزمایش کمک‌های مومنانه در سه مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول در اولین روز از ماه مبارک رمضان، مرحله دوم روز تولد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله آخر نیز شب عید سعید فطر برگزار می‌شود.

به گفته فلاح هفت هزار و ۶۷۰ بسته معیشتی از شیوع کرونا تا قبل از نیمه شعبان بین خانواده‌های نیازمند بویژه مناطق آسیب کم برخوردار توزیع شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار