در بیانیه امر به معروف، فرماندهی انتظامی و دادستانی مرکز مازندران مطرح شد؛  

برخورد قضایی و انتظامی با هنجارشکنان ماه مبارک رمضان

در بیانیه ستاد امر به معروف، فرماندهی انتظامی و دادستانی مرکز مازندران آمده است: دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان خود را موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در چارچوب وظایف قانونی خود اقدام به تذکر زبانی و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، دانسته و در صورت مقاومت و ایستادگی از طریق ساختارشکنان (خصوصا بحث روزه خواری) برخورد قضائی و انتظامی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۳۹۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ - 26April 2020

برخورد قضایی و انتظامی با هنجارشکنان ماه مبارک رمضانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، با شروع ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا و بهار دلها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرماندهی انتظامی و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با صدور بیانیه ای مشترک، بر رعایت و حفظ حریم و حدود الهی در این ماه تاکید کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

«یا أیُّها الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیکُم الصیام کَما کُتِبَ عَلی الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقُون» (بقره آیه 183)

باید امر به معروف و نهی از منکر کنید و گرنه اشرار شما به شما حکومت می‌کنند، آنگاه خوبان شما دعا می‌کنند، ولی دعایشان مستجاب نمی‌شود. امام کاظم (ص)

چه باشکوه است ضیافت و مهمانی بزرگ الهی، چه سعادتمندید شما روزه داران که به ضیافت دلپذیر خداوند سبحان و در محضر طیب و طاهر ملائک دعوت شده اید. این فرصت بسیار مغتنمی است تا همسفران و همراهان با خضوع و خشوع کامل برای کسب توشه آخرت و پالایش عیوب درونی و دستیابی به رفتار صحیح ایمانی از سفره الهی بکوشند و حضور با معرفت در این ضیافت الهی را سرمایه خوشبختی دنیا و عقبی خود سازند.

به همین منظور و در راستای حفظ ارزش‌های دینی و شئونات اجتماعی، نکات شرعی و قانونی زیر یادآور می‌شود: به منظور رعایت حال مسافران و افرادی که بنا به دلایل مختلف قادر به روزه گرفتن نمی‌باشند، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی و پایانه‌ها می‌توانند با اخذ مجوز از پلیس نظارت بر اماکن عمومی، با رعایت شئونات اسلامی و استتار مکان به گونه‌ای که در ملاء عام تظاهر به روزه خواری صورت نگیرد، بطور محدود فعالیت کنند.

متصدیان مراکز پذیرایی داخل شهرها از عرضه مواد غذایی به مشتریان جهت استفاده در محل کسب (در روزهای ماه مبارک رمضان) امتناع نمایند.

افرادی که بنا به هر دلیلی از جمله بیماری، مسافر بودن و... قادر به روزه گرفتن نیستند، با رعایت شئونات ماه مبارک رمضان از تظاهر به روزه خواری و خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاءعام خودداری نمایند.

کلیه رانندگان و سرنشینان ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هر گونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی اجتناب نمایند. رعایت شئونات و حجاب اسلامی به همه اقشار جامعه توصیه می‌شود.

در صورت عدم رعایت هر یک از موارد فوق مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی که مقرر می‌دارد: هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد و برخورد قانونی مناسب صورت خواهد گرفت.

دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان مازندران خود را موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در چارچوب وظایف قانونی خود اقدام به تذکر زبانی و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، دانسته و در صورت مقاومت و ایستادگی از طریق ساختارشکنان (خصوصا بحث روزه خواری) برخورد قضائی و انتظامی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار