سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

بسته‌های بهداشتی با همکاری بسیج جامعه پزشکی در بین جانبازان توزیع شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در همان روز‌های اول ورود ویروس کرونا به خراسان شمالی، با همکاری بسیج، بسیج جامعه پزشکی و خیرین بسته‌های بهداشتی تهیه و در بین جانبازان استان و خانواده آن‌ها توزیع شد.
کد خبر: ۳۹۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ - 26April 2020

بسته های بهداشتی در بین جانبازان با همکاری بسیج جامعه پزشکی توزیع شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی، «سیداحمد هاشمی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده برای جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس درخصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در همان روز‌های اول ورود ویروس کرونا به خراسان شمالی، با همکاری بسیج، بسیج جامعه پزشکی و خیرین بسته‌های بهداشتی تهیه و در بین جانبازان استان و خانواده آن‌ها توزیع شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان داشت: این بسته‌های بهداشتی شامل ماسک  n۹۵، ماسک معمولی و مواد ضدعفونی کننده با محلول الکل بود.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که در خراسان شمالی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و فوت شدند، افراد پرریسک و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بودند، گفت: دو نفر از جانبازان عزیز استانمان به نام‌های «موسی زاده» و کرم زاده» نیز بر اثر مبتلا به ویروس کرونا درگذشتند.

هاشمی در تشریح آمار مبتلایان قطعی به کرونا ویروس در شهرستان‌های خراسان شمالی گفت: تاکنون موارد ابتلا در شهرستان بجنورد ۲۹۳ نفر، شیروان ۷۵ نفر، فاروج ۳۸ نفر، مانه و سملقان ۴۷ نفر، جاجرم ۲۸ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵ نفر و اسفراین ۱۰۷ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۸۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته اند، افزود: تعداد ۱۱۴ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ نیز در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: فعالیت مجدد صنوف موجب نگرانی ما شده است و مردم باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از تجمعات و تردد‌های غیرضروری پرهیز کنند چرا که رعایت نکردن مسائل بهداشتی باعث جهش آمار مبتلایان می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار