تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه بیماری کرونا برای گروه‌های ویژه جانبازان

مدیرکل امور تخصصی و گروه‌های ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا برای گروه‌های ویژه جانبازی پرداخت.
کد خبر: ۳۹۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ - 27April 2020

تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه بیماری کرونا برای گروه‌های ویژه جانبازانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دکتر مسعود جوادی پروانه با اشاره به اقدامات انجام شده برای جانبازان قطع نخاع در زمینه شیوع بیماری کرونا گفت: نخستین اقدامی که در ابتدای شیوع بیماری کرونا برای جانبازان قطع نخاع انجام شد ارسال پیامک‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی بود تا این عزیزان اطلاعات لازم را در خصوص این بیماری و نحوه پیشگیری از آن داشته باشند.

مدیرکل امور تخصصی و گروه‌های ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: انجام ملاقات با جانبازان بستری در آسایشگاه‌ها ممنوع و تأکید شد تا شرایط به‌گونه‌ای باشد که این عزیزان حتی‌الامکان در کنار خانواده خود باشند.

وی برقراری تماس‌های تلفنی مستقیم با جانبازان قطع نخاعی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: این کار توسط همکاران همچنان در حال انجام است تا شرایط جانبازان عزیز مستقیماً از خود آن‌ها پرسیده شود. همچنین در این تماس‌ها مشاوره‌های لازم در خصوص بیماری کرونا ارائه می‌شود و سؤالات جانبازان نیز پاسخ داده می‌شود.

جوادی ادامه داد: در حوزه توزیع اقلام بهداشتی و پیشگیری نیز بسته‌هایی توسط معاونت بهداشت و درمان بنیاد تهیه شده و در اختیار گروه‌های مختلف جانبازی و ایثارگری با ریسک بالا از جمله جانبازان قطع نخاع قرار گرفته است. تمامی این عزیزان حداقل یک نوبت این اقلام و محصولات را دریافت کرده‌اند و روند توزیع این اقلام همچنان در حال انجام است.

مدیرکل امور تخصصی و گروه‌های ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های آموزشی انجام شده توسط این اداره کل در فضای مجازی نیز گفت: یکی از فعالیت‌های دائمی اداره کل امور تخصصی و گروه‌های ویژه تولید کلیپ‌های آموزشی است. هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا تاکنون چندین کلیپ تصویری و صوتی آموزشی با این موضوع تولید شده و در سایت آپارات به آدرس https://www.aparat.com/asibnokhaie بارگذاری شده و بسیاری از این مطالب برای عموم جانبازان قابل استفاده است.

وی افزود: از سوی دیگر مطالب آموزشی تهیه شده با همکاری انجمن‌های جانبازان و گروه های جانبازی از طریق کانال‌ها و گروه‌های این مجموعه‌ها در فضای مجازی ارائه می‌شود و سؤالات جانبازان در این گروه‌ها نیز پاسخ داده می‌شوند. همچنین موضوع آموزش ورزش در منزل جانبازان قطع نخاع نیز با همکاری انجمن‌های جانبازی در حال پیگیری است تا این عزیزان به دلیل محدودیت‌های فعلی در استفاده از اماکن ورزشی، بتوانند با انجام ورزش در منزل سلامتی خود را حفظ کنند.

مدیرکل امور تخصصی و گروه‌های ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مدافعان حریم سلامت گفت: فداکاری های زیادی توسط پزشکان، پرستاران و تمامی زحمتکشان این عرصه برای مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته است و این فداکاری و تلاش ها جای تقدیر و تشکر بسیاری دارد. جا دارد به صورت خاص یاد کنیم از دکتر حقیقی متخصص طب اورژانس که سال ها در اجرای برنامه های معاونت بهداشت و درمان بنیاد اصفهان همکاری داشتند. ایشان متاسفانه به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشتند اما زحمات و خدمات ایشان به جامعه ایثارگری فراموش شدنی نیست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار