ابراز نگرانی سازمان ملل از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در باره خطر بازگشت تروریسم و شیوع کرونا هشدار داد و از حملات رژیم اسرائیل به مناطق سوریه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۳۹۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ - 29April 2020

ابراز نگرانی سازمان ملل از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید اجرای آتش‌بس فراگیر در این کشور امری ضروری است.

گیر پدرسون چهارشنبه در واکنش به حوادث اخیر در سوریه از انفجار تروریستی در شهر عفرین (واقع در شمال سوریه) گرفته تا حملات گاه و بی‌گاه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق سوریه ابراز نگرانی کرد.

دیروز بر اثر انفجار تانکر بمب‌گذاری شده در این شهر سوریه، بیش از ۵۰ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در بین قربانیان، زنان کودکان و عناصر گروهک «ارتش آزاد سوریه» که تحت حمایت ترکیه است، وجود دارند و ترکیه شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا را مسئول این انفجار دانسته است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین از آتش‌بس ایجاد شده در منطقه ادلب و شمال سوریه و راه‌اندازی گشت‌های بین روسیه و ترکیه به منظور نظارت بر این آتش‌بس استقبال کرد.

وی در باره اوضاع بد اقتصادی سوریه به ویژه بعد از اجرای مقررات قرنطینه به دنبال شیوع کرونا در این کشور هشدار داد و گفت که اوضاع بخش بهداشتی سوریه بعد از نه سال جنگ و ناتوانی بیمارستان‌ها در خدمات‌رسانی و کمک به مقابله با کرونا نگران کننده است.

پدرسون از همه طرف‌های درگیر در سوریه خواست خطر تروریسم در این کشور را جدی گرفته و برای مقابله با آن و ویروس کرونا با روش هدفمند همکاری کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار