خیانت یک فرمانده دولت مستعفی یمن

مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن از خیانت یک فرمانده خود و تحویل اسلحه به شورای انتقالی جنوب خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ - 30April 2020

خیانت یک فرمانده دولت مستعفی یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن از خیانت سرتیپ «ناصر قیس» کاردار فرمانده تیپ شماره یک نیرو‌های پیاده نظام دریایی دولت مستعفی یمن و تحویل اسلحه نیرو‌های دولت مستعفی به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات خبر داد.

مشاور وزیر اطلاع‌رسانی یمن در این ارتباط گفت: «سرتیپ ناصر قیس خائن به دستور مستقیم سرتیپ «خلفان المزروعی» نماینده امارات در سقطری که می‌خواهد حاکم اول استان شود، اسلحه تیپ یک پیاده‌نظام دریایی در این جزیره را به شبه‌نظامیان شورای انتقالی تحویل داده است».

جزیره سقطری بزرگترین جزیره در دریای عرب و یکی از جزایر بکر و دست نخورده با طبیعت شگفت‌انگیز است که به گفته‌های مقامات یمنی، اماراتی‌ها به دنبال تصاحب منابع طبیعی و دریایی آن بوده و درصدد ایجاد پایگاه نظامی در آن هستند.

مختار الرحبی که به نظر می‌رسد از این اقدام بشدت خشمگین شده است، در ادامه با خطاب قرار دادن ناصر قیس، المزروعی و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی تأکید کرد که این جزیره هیچگاه به دست نیرو‌های تحت حمایت امارات نخواهد افتاد.

نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا –مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار