پژوهشگر و نویسنده مجموعه پوستر «فقط برای خدا»:

دهگانه دوم و سوم مجموعه پوستر «فقط برای خدا» در حال آماده سازی است

نویسنده مجموعه پوستر «فقط برای خدا» گفت: دهگانه دوم و سوم مجموعه پوستر «فقط برای خدا» در حال آماده سازی است که ان‌شاءالله در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ - 01May 2020

به گزارش دفاع‎پرس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کرمان، «احمد ایزدی» در خصوص ایده کار مجموعه پوستر «فقط برای خدا» اظهار داشت: پس از شهادت شهید «حاج قاسم سلیمانی»، یک موج رسانه‌ای ایجاد شد و مردم می‌خواستند این شهید عالی‌مقام را بهتر بشناسند و زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرمودند «حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است»، خاطرات همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی را بررسی کردم و از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی متوجه شدم که این مکتب بُعد نظامی‌اش اصل نیست بلکه بُعد انسانی آن اصل است.

پژوهشگر و نویسنده مجموعه پوستر «فقط برای خدا» با اشاره به این نکته که بُعد انسانی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در سیره عملی او نهفته است ادامه داد: با تبادل نظر و بحث و گفت‌وگو با تیم مجموعه این پروژه به این نتیجه رسیدیم با قلمی که ضمن وفاداری به اصل محتوای پیام، که ظرافت‌های داستانی هم دارد، تعدادی از خاطراتی که واکنش شهید حاج قاسم سلیمانی را در موقعیت‌های مختلف نشان می‌دهد بازنویسی کنیم.

این نویسنده کرمانی با اشاره‌ به مخاطب کم حوصله‌ امروزی افزود: قصد آن را داشتیم حجم را کم کنیم تا مخاطب بتواند با کمترین زمان ممکن این آثار را که آثاری تلفیقی از کار قلم و هنر گرافیک هستند بخواند و ببیند.

ایزدی افزود: منبع مجموعه پوستر «فقط برای خدا» منشوراتی است که پس از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد ایشان منتشر شده‌اند و ما برای هر یک از این خاطرات یک راوی داریم، اما آمده‌ایم از یک زاویه‌ای دیگر به این خاطرات نگاه کردیم و با رعایت اصل امانت به بازآفرینی آن پرداختیم به ‌طوری که به اصل مطلب و پیام اصلی خاطره هیچ ضربه‌ای وارد نشود.

ایزدی در خصوص نحوه انتخاب نام برای این مجموعه پوستر گفت: با توجه به اینکه این مجموعه شامل روایاتی از سیره عملی و اخلاقی شهید حاج قاسم سلیمانی است و همچنین برگرفته از کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «حاج قاسم سلیمانی فقط برای خدا کار می‌کرد در نهایت نام «فقط برای خدا» برای این مجموعه انتخاب شد.

وی ادامه داد: پس از صرف زمان بسیار مبنی بر اینکه این مجموعه در چه بستری منتشر شود، نهایتا تیم این پروژه به این نتیجه رسیدند که انتشار در فضای مجازی بازخورد بهتری خواهد داشت.

پژوهشگر مجموعه پوستر فقط برای خدا اضافه کرد: ما در حال آماده‌سازی دهگانه دوم و سوم این مجموعه هستم که ان‌شاءالله در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: باید نهضت داستان‌نویسی مبتنی بر دفاع مقدس ایجاد بشود و نیاز است که مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و سیره‌ی عملی ایشان را که یک مکتب انسانی، انسان ساز است را هنرمندان و نویسندگان حفظ کنند و با هنر خودشان به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

ایزدی در پایان ضمن قدردانی از تمام کسانی که در به‌ سرانجام رسیدن پروژه مجموعه پوستر «فقط برای خدا» نقش داشتند گفت: از «گروه پژوهشی مقاومت» که در جمع‌آوری و رساندن مستندات به ما کمک کردند تشکر می‌کنم و استقبال بی نظیر مخاطبان از دهگانه اول «فقط برای خدا» نشان داد که شکر خدا و با عنایت شهید حاج قاسم سلیمانی کار خوبی شده است و امیدواریم کارهای بعدی را هم بتوانیم انجام بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها