در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

تأثیر یک برنامه تلویزیونی در مهار تورم و توسعه صادرات غیر نفتی

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه رسانه ملی با تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش تورم داشته باشد، گفت: در واقع برنامه‌هایی همچون «میدون» می‌توانند چند هدف را دنبال کرده که مهار تورم، توسعه صادرات غیر نفتی و مبارزه با تحریم‌های ظالمانه آمریکا از مهمترین آنهاست.
کد خبر: ۳۹۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۵ - 03May 2020

تأثیر برنامه میدون در مهار تورم و توسعه صادرات غیر نفتیحجت‌الاسلام «احد آزادی‌خواه» نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با تأکید بر اینکه رسانه در فرهنگ‌سازی عمومی به صورت مستقیم و بی‌واسطه اثرگذار است، اظهار داشت: امروز تشویق کارآفرینان که نگاه‌شان به اشتغال یک تعریف جدید است در رسانه ملی امر بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: چراکه امروز مقوله کارآفرینی، مشاغل خانگی و سبک بسیار اهمیت پیدا کرده و در واقع یک بازنگری نسبت به مقوله اشتغال نسبت به دهه‌های گذشته اتفاق افتاده که اگر این افراد تشویق، ترغیب و معرفی شده و به عنوان الگو و اسوه در جامعه مطرح شوند این تبدیل به یک فرهنگ عمومی خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در واقع اگر این اتفاق بیفتد ما برای مبارزه جدی با بیکاری و سوء اشتغال حتما می‌توانیم بهترین راه را پیدا کنیم، خوب دولت و مجلس هم در این درگاه کمک خیلی خوبی کردند و سال پیش برای حمایت از کارآفرینان و توسعه اشتغال‌زایی 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی مجوز برداشت داده شد تا این افراد با دلگرمی بیشتری به تولید بپردازند.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه بالغ بر 9 هزار نفر فقط امسال توانستند از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و مشاغل خانگی و مشاغل کوچک و بزرگ را ایجاد کنند، گفت: اما از طرف دیگر مهم است که این افراد از رسانه ملی و برنامه‌های همچون میدون به عنوان کارآفرین معرفی شوند، تولیدات‌شان‌ ارائه شود تا جامعه با امید بیشتری به سمت اشتغال‌زایی حرکت کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اهمیت جذب سرمایه برای حمایت از کارآفرینان اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل کشور ما امروز همین است که ما بتوانیم این نقدینگی موجود در دست مردم را به یک شکلی مهندسی کنیم و به سمت حوزه اشتغال و تولید بکشانیم و طبیعتا نقش رسانه ملی در این خصوص بی‌بدیل است.

وی در ادامه عنوان کرد: همین که صداوسیما با ساخت برنامه‌هایی همچون میدون بتواند افراد را تشویق کند تا نقدینگی در دست خودشان را به سمت تولید، کار و اشتغال ببرند بسیار حائز اهمیت است، با عنایت به اینکه این زمینه در کشور هم فراهم شده و با مشاوره‌های خاص به این افراد مساعدت می‌شود.

عضو کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در واقع ما به جذب سرمایه‌های سرگردان به سمت کارآفرینی می‌توانیم جلوی تورم مهار گسیخته را گرفته و آن را مدیریت کنیم، ثانیا صادرات غیرنفتی را توسعه و ترویج دهیم و ثالثا با تحریم‌های ظالمانه آمریکا مبارزه عملی کرده از درگاهی غیر از نفت به ارزآوری و رونق اقتصادی فکر کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها