مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

تشکیل مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت استان فارس

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» گفت: استان فارس و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای داشتند به همین منظور مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت استان با حضور نمایندگان منتخب مردم تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ - 03May 2020

تشکیل مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در دیدار با تعدادی از منتخبان مردم استان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان فارس در کشور جایگاه ویژه‌ای در حوزه دفاع مقدس دارد چرا که از این استان بیش از 270 هزار رزمنده به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و همچنین با تقدیم 15 هزار شهید که شامل 9 درصد کل رزمندگان و 8 درصد‌کل شهدای دفاع مقدس است، نقش ارزنده‌ای در پیروزی‌ های دوران دفاع مقدس ایفا کردند اظهار داشت: در راستای پاسداشت ایثارگری‌های رزمندگان و پیگیری‌های حوزه دفاع مقدس استان به پیشنهاد این اداره مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت استان تشکیل می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت در جلسه مجمع نمایندگان منتخب استان مطرح و با حضور تعدادی از نمایندگان تشکیل شود.

کوشکی خطاب به نمایندگان منتخب مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان فارس یکی از اولین مراکزی بوده در کشور که کلنگ‌زنی آن در مکان فعلی به زمین زده شده و پیرو صورتجلسه قرار بوده شهرداری شیراز تمامی تملک‌های مجاورت این مرکز را جهت الحاق به موزه دفاع مقدس انجام دهد که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در حال حاضر فاز اول این مرکز در سال 96 به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن شامل موزه آرایی است که در حال انجام است که با مشکل بودجه روبروست و باید دستگاه‌های اجرایی استان و نمایندگان مجلس همکاری لازم و تلاش خود ارجهت به سرانجام رسیدن این مرکز به کارگیرند تا بعد از سال‌ها نقش استان در دوران دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل است نیازمند پشتیبانی نمایندگان استان است.

کوشکی با اشاره به مراکز فرهنگی موزه دفاع مقدس سایر استان‌‌ها و بودجه‌های جذب شده آن‌ها از منابع شهرداری و سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نمایندگان مردم استان همکاری لازم جهت اختصاص ردیف بودجه مستقل جهت مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس را از وزارتخانه ها و سازمان‌های کشوری را پیگیری نماینده تا این مرکز از وضعیت موجود خارج شود.

در پایان نمایندگان حاضر در این جلسه آمادگی خود جهت همکاری و پیگیری مشکلات این مرکز را اعلام کردند و مقرر شد مجمع نمایندگان با حضور در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در جریان مسائل و مشکلات این مرکز قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار