مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه:

استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد

مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه گفت: استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد، چرا که دفاع مقدس بستر بسیاری از اتفاقات است و می‌تواند مایه خیر و برکت و محل تعلیم و تربیت شود.
کد خبر: ۳۹۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ - 04May 2020

«روح‌الله حسین‌زاده‌» مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه امروز در جلسه هماهنگی راهیان نور استان کردستان که در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد اظهار داشت: راهیان نور فرصتی ارزشمند و طلایی برای مردم ایران و به‌خصوص جوانان جهت آشنایی با تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و کسب روحیات معنوی و سلحشورانه است.

این مسئول ادامه داد: استان کردستان به مراکز و منافذ فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد، چرا که دفاع مقدس بستر بسیاری از اتفاقات است و می‌تواند مایه خیر و برکت و محل تعلیم و تربیت شود.

وی گفت: طی جلسه ای که با حضور سپاه، ارتش و ناجا برگزار شد قرار بر این است که برای شروع سفر راهیان نور پروتوکل هایی را تعریف و برای راه اندازی راهیان نور اقداماتی انجام شود که طی روزهای آینده مصوبات جلسه مطرح خواهد شد.

حسین‌زاده‌ عنوان کرد: چند سالی است برای توسعه راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در حال تلاش هستیم و یکی از اقداماتی که می‌توان برای این توسعه انجام داد افزایش فضای اسکان است.

این مسئول با اشاره به اینکه روز به روز شاهد افزایش کمی و کیفی در اردوهای راهیان نور هستیم، افزود: راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در طول سالهای گذشته به طور جدی در حال رشد و توسعه است و ما تلاش کردیم با افزایش و تکمیل زیرساخت‌ها، به گسترش این اردوها کمک کنیم تا زائران راهیان نور در کنار سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور، بتوانند نسبت به حماسه آفرینی‌های شهدا در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور هم اطلاعات بیشتری کسب کنند و هم پی به سختی‌ها و مشت‌های شهدا در طول دوران دفاع مقدس ببرند.

مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه خاطر‌نشان کرد: چند نقطه در استان کردستان وجود دارد که می تواند در این بخش به ما کمک کند. بیمارستان صحرایی مریوان یک امکان است تا بتوان در آنجا کار کرد و یکی دو استان را در آنجا درگیر فعالیت کنیم، اگر این ظرفیت توسعه پیدا کند افراد زیادی برای بازدید از راهیان نور استان کردستان شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کردستان دارای دو بهشت است یکی از آنها بهشت گردشگری و یکی هم به فرآیند راهیان نور برمی‌گردد که می‌خواهیم این دو مورد را با هم ترکیب کنیم.

12 شهید در شهرستان سنندج مدفون هستند

سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان در ادامه این جلسه بیان داشت: استان کردستان داری ۳۴ شهید گمنام در ۵ شهرستان است که ۱۲ شهید در شهرستان سنندج مدفون هستند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در استان کردستان 6 یادمان دفاع مقدس مورد بازدید کاروان راهیان نور قرار می گیرند.

وی خاطر‌نشان کرد: این یادمان ها وزارتخانه های معین دارند که بعضی از وزارتخانه ها در این راستا خوب فعالیت نکردند که این مطالب در جلسات شورای هماهنگی حفظ اثار مطرح شده است.

مالکی متذکر شد: در یادمان باشگاه افسران سنندج شاهد حضور 20 هزار باشگاه افسران هستیم که این حضور برکات فرهنگی زیادی را در بر داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار