ترکیه یک تشکیلات جدید تروریستی در شمال سوریه ایجاد می‌کند

هرج و مرج امنیتی در مناطق شمال سوریه و درگیری میان گروه‌های تروریستی این مناطق، ترکیه را که گراننده این گروه‌هاست به ایجاد یک تشکیلات جدید با ظرفیت ۴۰ هزار تروریست کشانده است.
کد خبر: ۳۹۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ - 05May 2020

ترکیه یک تشکیلات جدید تروریستی در شمال سوریه ایجاد می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، پایگاه خبری «عربی ۲۱» به نقل از «زاهر الساکت» افسر فراری ارتش سوریه خبر‌های منتشر شده درباره آمادگی ائتلاف موسوم به مخالفان، برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در شمال سوریه با پشتیبانی ترکیه را تایید کرد.

الساکت این تشکیلات را تحت فرماندهی خود و مورد حمایت مستقیم دولت ترکیه خواند و افزود: هسته‌های این تشکیلات همان گروه‌های شبه نظامی سابقی هستند که سلاح هایشان را به مقتضای شرایطشان کنار گذاشته بودند.

وی ظرفیت این تشکیلات تروریستی جدید را قریب به ۴۰ هزار نفر خواند و گفت که بخشی از آن‌ها از گروه‌هایی مستقل هستند که وابسته به تشکیلات شبه نظامی موسوم به «الجیش الوطنی» (ارتش ملی) سوریه نبودند.

الساکت تاکید کرد که این نیرو‌ها در حال دریافت آموزش‌هایی هستند و به گروهان‌هایی تقسیم خواهند شد که افسرانی فراری از ارتش سوریه نقش مهمی در آن‌ها ایفا می‌کنند.

الساکت تشکیل این گروه مسلح را به منظور تقویت تشکیلات موسوم به ارتش ملی خواند و گفت که کار برای ارتقای تشکیلات الجش الوطنی آغاز شده است.

وی ادعا کرد که این تشکیلات بر مبارزه با فساد و مجازات مفسدین متمرکز خواهد بود.

این افسر فراری ارتش سوریه درباره منفعت ترکیه در حمایت از این تشکیلات تروریستی ادعا کرد که ترکیه اولا به دنبال حفظ امنیت ملی خود و همچنین توقف ورود عناصر خرابکار، مواد منفجره و مواد مخدر به مناطق به اصطلاح خودشان آزادشده در سوریه (مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه) است.

پایگاه خبری عربی ۲۱ نوشت: روشن است که ترکیه نارضایتی آشکاری از عملکرد گروه‌های مسلح در شمال سوریه به ویژه وضعیت امنیت در آنجا دارد، زیرا این مناطق همچنان در معرض هرج و مرج و نا امنی و درگیری میان گروه‌های مسلح قرار دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار