عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

غفلت از ترویج فرهنگ «دفاع مقدس» در عصر ارتباطات توجیه‌‌پذیر نیست

امیر خجسته گفت: در این برهه از زمان که رسانه نقش غیرقابل‌انکاری بر تفکر مردم دارد، غفلت متولیان فرهنگی کشور در انجام وظیفه مهم‌شان مبنی بر بازگویی وقایع دوران جنگ تحمیلی به جامعه کنونی، توجیه پذیر نیست.
کد خبر: ۳۹۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ - 07May 2020

غفلت از ترویج فرهنگ «دفاع مقدس» در عصر ارتباطات توجیه‌‌پذیر نیستامیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ، ارزش‌ها و حماسه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس در جامعه کنونی اظهار داشت: یکی از خطیرترین وظایف مسوولان و به خصوص کسانی که دوران جنگ تحمیلی را درک کرده‌اند و امروز در لباس‌های مختلف به مردم خدمت می‌کنند، پیوند دادن مردم و به ویژه نسل جوان امروز، با وقایع و آرمان‌های دوران دفاع مقدس است؛ چراکه تحقق این امر مهم، منجر به واکسینه شدن نظام و انقلاب اسلامی از گزند توطئه‌های دشمنان می‌شود و غفلت از این مسئله، خیانت به خون، ارزش‌ها و اهداف شهداست.

وی با اشاره به وجود راهکار‌های متعدد برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر نسل جوان با سبک و سیره رزمندگان و شهدا، افزود: در این برهه از زمان که رسانه نقش غیرقابل انکاری بر تفکر مردم دارد، غفلت متولیان فرهنگی کشور در انجام وظیفه مهم‌شان مبنی بر بازگویی وقایع دوران جنگ تحمیلی به جامعه کنونی توجیه‌پذیر نیست؛ لذا ما در سال‌های اخیر شاهد تولیدات و آثار هنری دفاع مقدسی فاخری نبودیم.

این مقام مسوول ادامه داد: متولیان فرهنگی کشور باید با عزم و اراده‌ای قوی عوامل و تولیدکنندگان آثار هنری پیرامون دفاع مقدس را حمایت کنند تا نسل جوانِ جنگ ندیده، بتواند با عملکرد اخلاقی و رفتاری شهدای دفاع مقدس انس بیشتری بگیرد؛ چراکه باور قلبی ما این‌است که هرچقدر جوانان ما نسبت به وقایع دوران دفاع مقدس و حقانیت کشور ما در آن دوران آشنا شوند، مانع از تحقق اهداف و توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: نظام سلطه درگیری، خشونت و جنگ با مردم بی‌پناه برخی کشور‌های منطقه را دفاع از ارزش‌های خود قلمداد کرده و به گونه‌ای در جوامع بین‌المللی تبلیغ می‌کند که گویی برای دفاع از خود وارد این درگیری‌ها شده‌. آن‌ها برای سرپوش گذاشتن روی جنایات خود به حربه‌های متعددی متوسل می‌شوند که ساخت موزه‌ها و هزینه کردن برای ساخت فیلم و تبلیغات برای زیبا جلوه دادن وحشیگری‌هایشان یکی از برجسته‌ترین آن‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس سند مظلومیت ملت و کشور ماست، تصریح کرد: ساخت و به نمایش گذاشتن تولیدات پیرامون دفاع مقدس و افتتاح و رونق بخشیدن به موزه‌ها با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ناچیزترین اقدامی است که مسوولان باید انجام دهند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار