معاون بهداشت و درمان سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

برگزاری مراسم تکریم از کادر درمانی سپاه کربلای مازندران در مبارزه با «کرونا»

«مجتبی بلباسی» از برگزاری مراسم تکریم از کادر درمانی سپاه کربلای مازندران در مبارزه با ویروس «کرونا» خبر داد و گفت: این مراسم با حضور سردار «احمد عبداللهی» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ - 06May 2020

برگزاری مراسم تکریم از کادر درمانی سپاه کربلا در مبارزه با «کرونا»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مجتبی بلباسی» معاون بهداشت و درمان سپاه کربلای مازندران ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع ستاد تکریم کادر درمانی استان مازندران در درمانگاه ولیعصر برگزار شد، از برگزاری مراسم تکریم کادر درمانی سپاه کربلا خبر داد و اظهار داشت: این مراسم با حضور سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم که ساعت 18 عصر جمعه 19 اردیبهشت و همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در بیمارستان ولایت ساری برگزار می‌شود به صورت نمادین از 10 نفر از کادر سلامت سپاه تقدیر به عمل می‌آید.

رئیس بیمارستان ولایت ساری با بیان اینکه تکریم از کادر سلامت مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: همچنین به نمایندگی از بیمارستان‌های استان از دو رئیس علوم پزشکی استان نیز تقدیر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به کسب رتبه برتر و موفقیت بیمارستان ولایت ساری در شاخص تعداد فوتی‌های کرونا افزود: این بیمارستان با وجود 183 بستری کرونایی پنج فوتی داشت که کمترین تعداد فوتی را در سطح استان داشتیم.

بلباسی داشتن کادر جوان و بالنده، تجهیزات پزشکی نو، هتلینگ و ساختمان نو را از جمله دلایل کسب موفقیت و عنوان برتر این بیمارستان برشمرد.

این مسئول تعداد تخت‌های بیمارستان‌های استان را 4هزار و 500 تخت اعلام و عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا که شعله اصلی‌اش در بابل روشن شد دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل تعداد دو هزار و 700 تخت را به بیماران کرونایی اختصاص دادند.

وی از شناسایی و بستری پنج هزار و 654 بیمار مشکوک به کرونا و سه هزار و 742 بیمار قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: تاکنون هزار و 137 بیمار کرونایی در استان فوت کردند.

بلباسی همچنین از شهادت چندین تن از کادر سلامت استان خبر داد و با بیان اینکه گروه‌های بسیجی نیز به کمک کادر درمان آمدند، گفت: سپاه در حوزه بهداشت و درمان وظیفه خود را ادا کرد.

این مسئول از تولید و توزیع 6 میلیون عدد تجهیزات بهداشتی پزشکی در استان خبر داد و گفت: همچنین 6 میلیون و 500 هزار لیتر مواد ضدعفونی و رفع آلودگی تولید و مصرف شد.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلای مازندران از اعزام 45 پزشک و پرستار به بیمارستان‌های دولتی خبر داد و گفت: همچنین پنج هزار و 700 نفر روز از داوطلبان سپاه و بسیج در مراکز درمانی و خدماتی حضور یافتند.

وی به راه اندازی بیمارستان صحرایی در بابل و چالوس اشاره کرد و گفت: اجرای طرح غربالگری تلفنی و خانه به خانه یکی از اقدامات سپاه در ستاد ملی مبارزه با کرونا بود.

این مسئول با بیان اینکه سپاه با تمام ظزفیت خود در جنگ بیولوژیک به فرمان مقام معظم رهبری وارد عمل شد، عنوان کرد: سپاه توانست با حضور خود و استفاده از تجهیزات ترس و ناامیدی را از جامعه پزشکی دور کند.

وی با بیان اینکه سپاه توانست تهدید مشکوک در حوزه جنگ بیولوژیک را در حوزه رزمایش برای آینده این جنگ به فرصت تبدیل کند، تصریح کرد: همچنین ارتقاء معاونت بهداشت و درمان سپاه به سلامت و دفاع زیستی، ساخت بیمارستان‌های مجهز و مناسب با جنگ بیولوژیک در استان‌ها، طراحی و مدل دفاع زیستی در همه سطوح زیستی از حیث اشراف اطلاعاتی نسبت به پدیده‌های زیستی پیرامونی از دیگر اقداماتی است که از تهدید کرونا حاصل شد و روحیه جهادی کادر و بسیجیان را به منصه ظهور رساند و مردم را نسبت به ظرفیت‌های حقیقی سپاه امیدوارتر کرد.

بلباسی با بیان اینکه پرتاب ماهواره‌بر قاصدک اوج امید مردم و اوج اقتدار سپاه را به دنیا نشان داد، گفت: سپاه در مبارزه با کرونا نیز از سلامت مردم دفاع می‌کند و این تهدید را فرصتی برای آینده کشور ایجاد کرد که دنیا تشنه یافتن آن است.

این مسئول از ظرفیت و توان دانشی سپاه در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی، واکسن کرونا و درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: موج پژوهشی خوبی به واسطه حضور دانشمندان پزشکی سپاه ایجاد شد که تا یک سال آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی با اشاره به کسب تجربیات و دستاوردهای خوب در مراکز درمانی سپاه در درمان کرونا اظهار کرد: مردم در مقابله با موج دوم کرونا به مهارت‌های لازم رسیدند و کادر درمان نیز آمادگی کامل را در این حوزه دارد.

این مسئول از کمک مومنانه 6 میلیارد و 700 میلیون تومانی در مرحله اول رزمایش در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی خبر داد.

وی در پایان از ساخت فاز دوم بیمارستان ولایت با مراکز و بخش‌های تخصصی‌تر خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی و فنی و مهندسی انجام شد و با مجوز وزارت بهداشت 64 تخت به این بیمارستان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار