زندگی‌نامه پاسدار شهید «محمدرضا خلیلی»

در زندگی‌نامه پاسدار شهید «محمدرضا خلیلی» آمده است: «وی دستورات امام خمینی (ره) را بر خود واجب می‌دانست و همیشه گوش به فرمان مراد و معشوق خود بود هر وقت فرصتی پیدا می‌شد به دیدار امام خمینی (ره) می‌رفتند و مدت‌ها روحیه معنوی می‌گرفت.»
کد خبر: ۳۹۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ - 09May 2020

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «محمد رضا خلیلی» در تاریخ هفتم مرداد ۱۳۴۲ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه پاسدار شهید «محمدرضا خلیلی»

تصاویر زندگی‌نامه پاسدار شهید «محمد رضا خلیلی»

زندگی‌نامه پاسدار شهید «محمدرضا خلیلی»

زندگی‌نامه پاسدار شهید «محمدرضا خلیلی»

زندگی‌نامه پاسدار شهید «محمدرضا خلیلی»

متن زندگی‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شهید «محمدرضا خلیلی» در سال ۱۳۴۲ در یاک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. در حالیکه هنوز هفت سال از بهار عمرش نگذشته بود که به هیئت‌های مذهبی راه پیدا کرد. مسائل مذهبی را در این هیئت‌ها فرا گرفت و با احکام خدا آشنا شد.

در سنین نوجوانی خواندن قرآن را فرا گرفته بود و با مسائل شرعی آشنا و به آن‌ها عمل می‌کرد در مدرسه از شاگردان با اخلاق و دارای روحیه مذهبی بود. با شروع خیزش‌های مردمی در حمایت از دستورات امام خمینی (ره) فعالانه شرکت نمود و به دفعات مختلف باگارد شاهنشاهی درگیر شد نقطه همیشه در تظاهرات ضد رژیم ستم شاهی شرکت در صف مقدم با شور و حرارت فعالیت می‌نمود.

در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و ورود امام به کشور سر از پا نمی‌شناخت عشق وی به امام توصیف کردنی نیست و خود را سرباز امام می‌دانست. با پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی با همه مشکلاتی که داشت از اولین کسانی بود که در این ارتش الهی ثبت نام به صورت شبانه روزی از انقلاب نوپا اسلامی حفاظت می‌کرد و یکی از محافظین امام جمعه تهران در وقت آن زمان بود و این امر را به نحو احسن انجام می‌داد.

تصاویر وی در حالی که با قامتی استوار ایستاده است در مطبوعات و رسانه‌های خارجی مستند است. وی دستورات امام خمینی (ره) را بر خود واجب می‌دانست و همیشه گوش به فرمان مراد و معشوق خود بود هر وقت فرصتی پیدا می‌شد به دیدار امام خمینی (ره) می‌رفتند و مدت‌ها روحیه معنوی می‌گرفت.

با تشکیل سپاه پاسداران عضو این نهاد مردمی شد با توجه به قابلیت‌هایی که داشت در بارداری در گردان نه سپاه (گردان قدر) سازمان دهی و به همراه این گردان حفاظت از فرودگاه و دفتر نخست وزیری و کاخ ریاست جمهوری را بر عهده دار گردید در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری در کلاس‌های تفسیرقرآن معظم‌له شرکت می‌نمود و بهره‌های فراوان کسب نمود.

با شروع جنگ تحمیلی روح بزرگ و تحمل ماندن در شهر را نداشت لذا به محض رسیدن دستور امام مبنی بر اعزام به جبهه‌ها سر از پا نمی‌شناخت رشادت‌های وی در جبهه‌های بازی دراز هنوز از اذهان و خاطره رزمندگان باز مانده از آن دوران پاک نمی‌شود مناجات‌های این شهید در سنگر‌ها حال و هوای سایرین را تغییر می‌داد هرگز کسی نشنیده بود از سختی‌های جبهه شکایتی کرده باشد و با مشکلات چنان برخوردی می‌کرد که سایرین با خوشحالی در کنارش مشکلات را از پای در می‌آورد.

با اینکه عهده داره حفاظت است از ریاست جمهوری به عهده گردان وی بود، اما با شروع عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ راهی جبهه‌ها شد و جهاد در راه خدا را وظیفه دانست و عشق به خدا و آزادی خرمشهر را به میدان رزم کشاند مراحل دوم و سوم عملیات را با رشادت پشت سر گذاشت و با تمام خستگی‌ها و مشکلات موجود خود را آماده ورود به خرمشهر کرد.

شب و با پایان یافتن روز در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ روحش آسمانی شده بود و در قالب جسمانی گنجایش نداشت در آن شب نورانی شهید «محمدرضا خلیلی» حال و هوایی دیگر داشت هر کس او را در آن شب می‌دید فهمیده بود که او آسمانی است و این نشان از ملکوتی شدنش می‌داد در تلاش برای آزاده شهر خرمشهر بود، ولی آسمانی‌ها منتظر آزادی او از قالب جسمانی اش بودند.

آزادی خرمشهر با رمز (یا علی بن ابیطالب) آغاز شد شهید خلیلی آخرین باری بود که به خط دشمن زد که سر از پا نمی‌شناخت حملات حیدری گونه خود را به قلب دشمن شروع کرد و نهایتاً در سحرگاه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با گلوله تیربار دشمن در حالی که ذکر یا حسین (علیه السلام) بر لب‌های بود به دیدار دوست شتافت.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ هرگز از خاطره‌ها همرزمانش پاک نخواهد شد.

روحش قرین رحمت پروردگار و ادامه راهش پررهرو بانو مبارک باد.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار