الکاظمی خبر داد؛

تشکیل ستاد بحران عراق برای بازنگری در توافقنامه راهبردی با آمریکا

نخست‌وزیر جدید عراق اعلام کرد که دولت وی به‌منظور حفظ وحدت و حاکمیت عراق و همچنین تجدیدنظر در توافقنامه راهبردی واشنگتن - بغداد، یک ستاد بحران تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ - 10May 2020

تشکیل ستاد بحران عراق برای بازنگری در توافقنامه راهبردی با آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از تصمیم خود برای تشکیل ستاد بحران جهت انجام گفت‌وگو با طرف آمریکایی خبر داد.

وی شامگاه شنبه پس از برگزاری نخستین نشست هیأت دولت و دیدار جداگانه با سفرای ایران و آمریکا اظهار داشت: «تصمیم گرفتیم که یک هسته (ستاد) بحران برای انجام گفت‌وگو با طرف آمریکایی تشکیل دهیم.»

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: این ستاد در راستای حراست از وحدت و حفظ حاکمیت کشور عراق، با طرف آمریکایی درباره تجدیدنظر در توافق راهبردی میان واشنگتن - بغداد گفت‌وگو خواهد کرد.

پارلمان عراق دی ماه سال گذشته و در واکنش به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌دست نیرو‌های تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، خواستار خروج هرچه سریعتر نیرو‌های نظامی خارجی و بالاخص آمریکا از خاک عراق شد و به همین منظور، مصوبه‌ای را در حمایت از دولت این کشور به تصویب رساند که به موجب آن، حضور و مأموریت نیرو‌های خارجی در این کشور پایان می‌یابد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها