شکایت دولت مستعفی یمن به یونسکو بعد از ناامیدی از سعودی‌ها و امارات

وزیر امور خارجه دولت مستعفی اعلام کرد که از شبه نظامیان مورد حمایت امارات به دلیل تخریب آثار طبیعی و اقتصاد استان سقطری یمن به یونسکو شکایت کرده است.
کد خبر: ۳۹۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ - 10May 2020

شکایت دولت مستعفی یمن به یونسکو بعد از ناامیدی از سعودی‌ها و اماراتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «عبدالله الحضرمی»، وزیر امور خارجه در دولت مستعفی یمن به ریاست «منصور هادی»، از نیروهای مورد حمایت امارات عربی متحده به سازمان یونسکو شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری سبأ (وابسته به دولت مستعفی) در نامه‌ای خطاب به مشاور مدیرکل یونسکو از شبه نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» انتقاد کرده و گفته است که این نیروها باعث وارد آمدن خسارت به آثار طبیعی و باستانی به جزیره سُقُطری (واقع در دریای عرب) شده‌اند.

به گفته این وزیر یمنی شورای انتقالی علاوه بر وارد کردن خسارت در بخش انسانی و مادی به جزیره مذکور، زیرساخت‌ها و اقتصادی محلی سقطری از جمله صنعت صید ماهی را نابود کرده است.

جزیره سقطری بزرگترین جزیره در دریای عرب و یکی از جزایر بکر و دست نخورده با طبیعت شگفت‌انگیز است که به گفته‌های مقامات یمنی، اماراتی‌ها به دنبال تصاحب منابع طبیعی و دریایی آن بوده و درصدد ایجاد پایگاه نظامی در آن هستند.

نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن از تابستان سال گذشته، دولت مستعفی را بعد از آنکه از شهر عدن فراری دادند، شروع به پیشروی و سیطره بر مناطق تحت کنترل این دولت کردند.

این اقدام منجر به تقابل نیروهای دولت منصور هادی (دولت مستعفی) که مورد حمایت عربستان سعودی است با نیروهای شورای انتقالی شد و به رغم توافق ریاض در دی ماه، این توافق هنوز اجرا نشده و هر روز نیروهای نیابتی ابوظبی و ریاض با هم درگیرند.

شورای انتقالی جنوب دو هفته پیش اعلام خودمختاری کرد ولی با اعتراضات داخلی و خارجی، مجبور شد از این تصمیم برگردد. این شورا هم‌اکنون در حال بسط سیطره خود بر شهر حدیبو، مرکز ساحلی استان سقطری است.

تلاش‌ها و گلایه‌های دولت مستعفی از شورای انتقالی به عربستان سعودی راه به‌جایی نبرده است و به نظر می‌رسد این دولت همانند تابستان سال گذشته، ناامید از ائتلاف ریاض شده و دست مساعدت به سوی سازمان بین‌المللی کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار