دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شکست غرب در آزمون جهانی مقابله با کرونا

حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا به نکات مهم و ارزشمندی در خصوص مواجهه کشور‌های غربی در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کردند.
کد خبر: ۳۹۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲ - 12May 2020

بررسی ابعاد بین‌المللی آخرین سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی/ شکست غرب در آزمون جهانی مقابله با کروناگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: از ابتدای اسفندماه و شیوع کرونا در کشورمان، ایران اسلامی شاهد حماسه‌ اتحاد و همدلی مردم و مسئولین برای شکست ویروس منحوس کرونا بود.

در میان این همدلی‌ها و در روز‌هایی که همه در جمهوری اسلامی ایران برای ریشه‌کن کردن کرونا کمر همت بسته بودند، مردم در کشور‌های غربی و آمریکا به یکدیگر رحم نمی‌کردند و این بی‌رحمی در مواجهه دولت‌های غربی با یکدیگر نیز نِمود پیدا کرده بود.

یک ماه قبل در گزارشی با عنوان «احیای غرب وحشی در روز‌های کرونایی/ غربی‌ها در امتحان کرونا روسیاه شدند» به ابعاد مختلف کم‌کاری غربی‌ها در برابر ویروس منحوس کرونا پرداختیم و در آن گزارش به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره شد که در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم به‌مناسبت نیمه شعبان، در بخشی از بیاناتشان به صحبت‌های فرماندار ایالت ایلینوی آمریکا درباره «غرب وحشی» استناد کردنده بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه (۲۱ اردیبهشت) در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور اعضای این ستاد و استانداران ۳۱ استان کشور برگزار شد، به نکات مهمی و ارزشمندی در خصوص مواجهه کشور‌های غربی در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کردند.

ایشان در سخنانشان شکست غرب در آزمون جهانی مقابله با کرونا را مورد توجه قرار دادند و خاطرنشان کردند که غرب و غرب‌زدگان نمی‌خواهند این شکست دیده شود، اما لازم است ابعاد این ناتوانی بررسی و بیان شود، چراکه انتخاب سرنوشت‌های مهم برای ملت‌ها به این آگاهی‌ها بستگی دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره «شکست توانایی‌های مدیریتی غرب» تصریح کردند که کرونا در آمریکا و اروپا در مقایسه با دیگر کشور‌ها دیرتر شیوع پیدا کرد، یعنی این کشور‌ها فرصت داشتند خود را آماده مواجهه با این ویروس کنند، اما آنچنان که باید و شاید نتوانستند؛ آمار بالای مبتلایان و فوت‌شدگان در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی و مشکلات مختلف مردم در این کشور‌ها از جمله بیکاری، این ناتوانی‌ها را اثبات می‌کند.

معظم‌له «فلسفه اجتماعی غرب» را نیز در مقابله با کرونا شکست خورده خواندند و تاکید کردند: روح و محتوای فلسفه اجتماعی در غرب بر پایه مادیات و پول استوار است؛ به همین علت است که آن‌ها در موضوع کرونا به سالمندان، افراد مریض، بی‌پول و عقب‌مانده بی‌اعتنایی کردند، چراکه این قشر‌ها توانایی کسب پول و ایجاد مادیات را ندارند، به همین خاطر شمار زیادی در خانه‌های سالمندان جان باختند که این واقعیات شکست فلسفه اجتماعی غرب را نیز آشکار می‌کند.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بُعد بین‌المللی شامل چند نکته بسیار مهم بود؛ نخستین نکته این بود که غربی‌ها و غرب‌زدگان به‌صورت عمدی نمی‌خواهند این شکست دیده شود؛ دومین نکته، عدم آمادگی غربی‌ها در مواجهه با کرونا علی‌رغم شیوع دیرهنگام نسبت به کشور‌های دیگر و سومین نکته شکست «فلسفه اجتماعی غرب» در مقابله با کرونا بود.

در پایان باید گفت که کرونا بهانه‌ای بود که تمام دنیا شاهد شکست «توانایی‌های مدیریتی و فلسفه اجتماعی غرب» باشد؛ شکستی که تاریخ علی‌رغم میل باطنی غربی‌ها و غرب‌زدگان به‌خوبی آن را ثبت خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار