معرف کتاب؛

«شوکت عشق»

کتاب «شوکت عشق» زندگینامه و خاطرات بانوی ایثارگر استان سمنان «شوکت کردی» است.
کد خبر: ۳۹۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ - 12May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، کتاب «شوکت عشق» به زندگینامه و خاطرات بانوی ایثارگر استان سمنان شوکت کردی اشاره می‌کند که به قلم «زهرا شعبانی» تدوین شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان هنوز نیاسوده و خستگی یک مبارزه طولانی علیه رژیم پهلوی را از تن بیرون نکرده بودند که بار دیگر بر خود تکلیف دیدند برای دفاع از انقلاب به ایفای نقش های تازه‌تر و موثرتر در عرصه‌هایی نو بپردازند. از این رو، شرکت در بحران‌هایی که در گوشه و کنار به ویژه در کردستان برپا شد را جزء و‌ظیفه خود دانستند ولی آنچه بعد از حدود یکسال و نیم پس از پیروزی انقلاب و شروع جنگ اتفاق افتاد، زنان را به کمک و مساعدت بیشتری می‌طلبید.

زنان ما در کتاب‌ها و فیلم های موسوم و مرسوم تبلیغاتی سهمی بیشتر از خانه‌داری و یا نهایتا بدرقه شوهران و برادرانشان تا اتوبوس‌های عازم به جنگ ندارند اما واقعیت چیز دیگری است. دفاع مقدسی که 8 سال نظاره‌گر رشادت‌های زنان و مردان این مرز و بوم بود، به علت گستردگی فعالیت زنان در عرصه دفاع مقدس احصاء همه آن ایثارگری‌ها ممکن نیست. چه در این نوشته و یا هر نوشته‌ای، تنها می‌توان به بخش کوچکی از آن اشاره کرد.

زنان، مظهر عشق و مهربانی و مملو از صبر و فداکاری است، زنانی که تجلی غیرت، ایثارگری، صبر و مقاومت بودند. نقش پشتیبانی روانی و عاطفی رزمندگان در جنگ به زنان واگذار شد. زنان ایرانی، به طور خود‌جوش وظیفه حمایت روحی از رزمندگان رابر دوش گرفتند. آن‌گونه که امام شهیدان فرمودند: موجب عواطفی که بانوان ابراز کردند، برای جبهه کارهای بسیار مفیدی را انجام دادند.

دفاع مقدس ما نمونه‌هایی بی‌شمار و در عین حال کم‌نظیری از پشتیبانی‌های معنوی خانم‌های ایرانی را به ثبت رسانده است. این پشتیبانی‌ها شامل حمایت‌های عاطفی، تشویق و ترغیب رزمندگان به جبهه و جهاد و سرایش حماسه‌ها و ایثارگری‌های فرزندان این سرزمین می‌باشد.

قسمتی از متن کتاب:

در عملیات والفجر 8 خبر تسخیر فاو و پیروزی رزمندگان همه جا بر سر زبان‌ها بود. برای خواندن نماز به مسجد رفتم. خانمی با دست به من اشاره کرد و گفت: «همسر این خانم مفقودالاثر است». چند وقتی بود که از همسرم خبری نداشتم اما خودم را نباختم و برای هر اتفاقی آمادگی داشتم و برنامه‌ریزی کرده بودم. خیلی راحت با  مسائل کنار می‌آمدم. برای اینکه نکند یک وقت این حرف‌ها روی من تاثیر بگذارد تا مدتی نمازم را در خانه می‌خواندم و به مسجد نمی‌رفتم تا اینکه خبر سلامتی ایشان به دستم رسید. بعضی از خانم‌های ما دو یا سه شهید داده بودند ولی همچنان با شهامت و انگیزه در ستادهای پشتیبانی فعالیت می‌کردند.

کتاب «شوکت عشق» زندگی‌نامه و خاطرات بانوی ایثارگر استان سمنان «شوکت کردی» در 77 صفحه در قطع پالتویی در سال 1398 به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و توسط انتشارات صریر در 500 نسخه چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها