مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

حمایت از «قدس شریف» رسالت امت اسلامی/ معامله قرن محکوم به شکست است

آیت‌الله علیرضا اعرافی با بیان اینکه وظیفه و رسالت مهم کشورهای اسلامی حمایت همه‌جانبه از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است، معامله قرن محکوم به شکست است.
کد خبر: ۳۹۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 16May 2020

معامله قرزن محکوم به شکست استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وظیفه و رسالت مهم کشورهای اسلامی حمایت همه‌جانبه از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است، اظهار داشت: معامله قرن محکوم به شکست است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی کشورهای اسلامی خودفروخته مسیر و سیاست‌های ضدانسانی و ضداسلامی دولتمردان غربی را دنبال می‌کنند، افزود: آزادی قدس شریف مطالبه به‌حق و قاطع امت اسلامی باشد.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه همایش بین‌المللی قدس شریف با مشارکت نهادهای بین‌المللی و ملی در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت به طور آنلاین در فضای مجازی برگزار می‌شود،‌ گفت: از ۱۸ سخنران نیز دعوت شده است تا در این همایش سخنرانی داشته باشند. مدعوین از کشورهای بحرین، آمریکا، انگلستان، پاکستان، هند و تعدادی دیگر از کشورها هستند که در این همایش سخنرانی دارند.

وی تصریح کرد: قدس و مسجدالاقصی نماد امت اسلام و تمدن اسلامی است و اهتمام جهان اسلام به این روز و دفاع از آرمان فلسطین، اهتمامی اسلامی و گره خورده با مصالح ملی تمام کشورهای اسلامی است.

این مقام مسوول افزود: ما ۷۲ سال یک پرونده ننگین را شاهدیم که انواع مظالم را در قلمرو فلسطین از سوی رژیم اشغالگر مرتکب شد و از سویی ۷۲ سال مقاومت اسلامی. آرمان فلسطین به عنوان آرمان مشترک امت اسلام مطرح شده است و بعد از انقلاب اسلامی با شکل گیری حزب الله و مقاومت فلسطین، رژیم اسرائیل به محاصره این نیروها درآمد و در جنگ‌ها شکست را تحمل کرد.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: ایران بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دکترین اش بر پایه انتخابات آزاد در فلسطین با حضور تمام فلسطینیان عالم است. اگر جهان منطق درست را بفهمد، منطق درست همین است. اما وقتی این منطق مورد قبول قرار نگیرد جمهوری اسلامی ایران، مقاومت اسلامی و امت اسلام به مبارزه مشروع در برابر تروریسم بین المللی پایبند است.

وی گفت: این همایش در دفاع از آرمان فلسطین با توجه به تلاش‌ها برای اجرای معامله قرن مهم است. آنها به خیال خود می خواهند مسئله فلسطین را حل کنند و سازشی میان فلسطینیان و اشغالگران ایجاد کنند و مسجدالاقصی را پایتخت اعلام کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: متاسفانه شاهدیم در میان کشورهای اسلامی برخی مزدوری خود را به حد اعلی رساندند و به این معامله روی خوش نشان دادند. ما معتقدیم پیشاپیش این معامله سرنوشتی جز شکست ندارد و این همایش برای اعلام مخالف خود با معامله قرن است. انتظار داریم دولت‌های اسلامی حتی اگر آماده حضور مستقیم در کارزار مقابله با اسرائیل نیستند، مبارزه منفی با آن را آغاز کنند؛ یعنی قطع روابط اقتصادی، سیاسی و حمایت از آرمان فلسطین در مجامع بین‌الملل.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: این همایش در دو روز و ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود و در فضای مجازی (live. alarbaeen. Ir) قابل دسترس است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار