هشدار حماس به پیامد‌های تشکیل کابینه جدید به ریاست نتانیاهو

حماس ضمن هشدار دادن به عواقب رأی اعتماد کنست به کابینه جدید رژیم صهیونیستی، خواستار تشریک مساعی و اتحاد برای مقابله با اقدامات ضد فلسطینی این کابینه شد.
کد خبر: ۳۹۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ - 17May 2020

هشدار حماس به پیامد‌های تشکیل کابینه جدید به ریاست نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای در باره پیامد‌های تشکیل کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ریاست «بنیامین نتانیاهو» هشدار داد و گفت که این مسئله، چالش‌های فلسطینیان را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صفا فلسطین، «حازم قاسم»، سخنگوی حماس یکشنبه‌شب در واکنش به رأی اعتماد پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنسِت) به کابینه ائتلاف بنیامین نتانیاهو با «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید گفت: «مردم فلسطین اعتنایی به تشکیل کابینه جدید دولت صهیونیست‌ها نخواهد داشت و به مبارزه قانونی خود تا بازگرداندن کامل سرزمین و مقدسات خود از پا نخواهد نشست و با کرامت بر روی اراضی آزاد شده خود زندگی خواهد کرد».

سخنگوی حماس گفت که در شرایط فعلی برای مقابله با سیاست‌های این دولت «افراطی» که به دنبال الحاق و اشغال رسمی کرانه باختری است، آنچه مورد نیاز است این است که که مردم فلسطین همه تلاش‌ها و توان خود را در این راستا یکجا به کار گیرند.

پارلمان رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با ۷۳ رای به کابینه ائتلافی (چرخشی) بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز رای اعتماد داد.

بر اساس توافق حاصل شده، قرار است نتانیاهو تا نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) همچنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی باقی بماند و پس از آن گانتز به عنوان نخست وزیر به فعالیت خود ادامه دهد، اگر چه برخی کارشناسان معتقدند که نتانیاهو به این توافق عمل نخواهد کرد.

این تصمیم آن‌ها (تشکیل کابینه چرخشی) بعد از آن گرفته شد که حزب‌های متبوع آن‌ها طی بیش از یک سال گذشته در کسب اکثریت آراء پارلمان (کنست) برای تشکل کابینه در سه دور ناکام ماندند.

نتانیاهو و گانتز به دنبال الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به قلمرو رژیم صهیونیستی هستند تا با این کار اشغالگری خود را رسمی کنند. مقامات فلسطین و سازمان‌های بین‌المللی آن را برخلاف قوانین و قطعنامه‌های شورای امنیت می‌داند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار